وضعيت وخيم دختران دانش آموز بعد از حمله شیمیایی
وضعيت وخيم دختران دانش آموز بعد از حمله شیمیایی

وضعيت وخيم دختران دانش آموز بعد از حمله شیمیایی؛ در روز دوشنبه ۲۸ فروردین، مسمومیت‌های مشکوک در بسیاری از مدارس دخترانه در ایران شدیدتر شده است. شهرهای سنندج، گیلانغرب و ماهدشت کرج نیز از جمله شهرهایی هستند که با این مسمومیت‌ها روبرو شده‌اند.

وضعيت وخيم دختران دانش آموز بعد از حمله شیمیایی

به گزارش‌ها، مدرسه دخترانه نسیبه که در میدان کوهنورد شهر سنندج واقع است، با این مشکل روبرو شده و به دلیل مسمومیت گسترده دانش‌آموزان، ۸ دستگاه آمبولانس آنها را به مراکز درمانی منتقل کرده‌اند.

در همین زمان، چهار مدرسه دخترانه در شهر گیلانغرب، شامل هنرستان اندیشه، راهنمایی ۱۷ شهریور و دبیرستان‌های عصمت، خدیجه کبری نیز شاهد مسموم شدن دانش‌آموزان بودند و آنها را به مراکز درمانی منتقل کردند.

به تازگی خبرها نشان می‌دهند که در هنرستان دخترانه محمد باقر در ماهدشت کرج نیز، روز دوشنبه، تعدادی از دانش‌آموزان مسموم شده‌اند.

علاوه بر این، در روز یک‌شنبه نیز، مسمومیت‌های گسترده‌ای در حداقل ۹ شهر به ثبت رسیده است که شامل مدارسی در شهرهای تهران، اسلامشهر، کرج، اردبیل، ارومیه، قزوین، بابلسر، هرسین و شیراز بوده‌اند.

مسمومیت دانش‌آموزان

همچنین در روز شنبه نیز، علائم مسمومیت در دانش‌آموزان چندین مدرسه دخترانه در شهرهای قزوین، مهاباد، ایذه، سنندج و سرپل‌ذهاب گزارش شده بود.

با اینکه چند ماه از شروع بروز این مسمومیت‌های گسترده گذشته، هنوز عوامل و هویت آن‌ها و نیز روشی که برای مسموم‌سازی استفاده می‌شود، نامشخص و مشکوک است.

وضعيت وخيم یک دختر دانش آموز