هک شدن خبرگزاری وابسته به مجلس شورای
هک شدن خبرگزاری وابسته به مجلس شورای

هک شدن خبرگزاری وابسته به مجلس شورای؛ رسانه‌های ایران اعلام کرده‌اند که خبرگزاری خانه ملت، سازمانی مرتبط با مجلس شورای اسلامی، به نظر می‌رسد مورد حمله قرار گرفته و مورد هک قرار گرفته است

هک شدن خبرگزاری وابسته به مجلس شورای

رسانه‌های ایران اعلام کرده‌اند که خبرگزاری خانه ملت، سازمانی مرتبط با مجلس شورای، به نظر می‌رسد مورد حمله قرار گرفته و مورد هک قرار گرفته است. وب‌سایت این رسانه نیز دچار مشکل شده و از دسترس خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن، تصاویری از سران سازمان مجاهدین خلق بر روی وب‌سایت خانه ملت منتشر شده است، که ممکن است نشانگر نفوذ به سیستم آن باشد.

اما هنوز شبکه‌های اجتماعی مربوط به خانه ملت و دپارتمان روابط عمومی مجلس ایران هیچ توضیحی در این زمینه ارائه نکرده‌اند.

همزمان با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، حملات سایبری به وب‌سایت‌های دولتی در ایران به افزایش رسیده است. در ماه‌های گذشته، حملات سایبری و نفوذ به بخش‌های مختلف دولتی در ایران گسترش یافته است، که به گفته رئیس پدافند غیرعامل ایران، آبان ماه شاهد حملات متعددی به بخش‌های زیرساختی و صنعتی بوده است.

هک کردن ۵۰۰ سرور، کامپیوتر، سایت و سامانه

در اولین روز از سال تحصیلی جدید، سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دسترس خارج شد و گروه هکری به نام “قیام تا سرنگونی” که بیان می‌کنند به سازمان مجاهدین خلق نزدیک هستند، اعلام کردند که با هک کردن “۵۰۰ سرور، کامپیوتر، سایت و سامانه” این وزارتخانه به “بیش از ۲۰ هزار سند” دست یافته‌اند.

این گروه هکری پیشتر نیز ادعا کرده بود که به سامانه‌های مختلفی از جمله وزارت امور خارجه، شهرداری تهران و صدا و سیما نفوذ کرده‌اند و در این زمینه اسنادی را منتشر کرده‌اند.