نرگس محمدی محکومیت پشت محکومیت من را متوفف نمی‌کند
نرگس محمدی محکومیت پشت محکومیت من را متوفف نمی‌کند

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده زندانی جایزه صلح نوبل، در نامه‌ای گفته است به مبارزه برای حقوق بشر ادامه خواهد داد حتی اگر به قیمت جانش تمام شود.

نرگس محمدی: محکومیت پشت محکومیت من را متوفف نمی‌کند

بر اساس گزارش رویترز، این نامه به شکلی پنهانی از زندان اوین خارج شد و متن آن دیروز دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ در شبکه دولتی اس‌وی‌تی سوئد منتشر شده است.

نرگس محمدی در نامه خود نوشته است: به زندان انداختن، شکنجه روانی، حبس انفرادی مداوم و محکومیت پشت محکومیت نمی‌تواند من را متوقف کند.

این فعال حقوق بشر زندانی افزوده است: من برای آزادی و برابری مبارزه خواهم کرد حتی اگر به قیمت جانم تمام شود.

شبکه اس‌وی‌تی سوئد گفته نامه نرگس محمدی در پاسخ به سؤال‌های این شبکه که از طریق واسطه‌ها و به شکل پنهانی به زندان اوین فرستاده شده، نوشته شده است.

نرگس محمدی، سخنگوى کانون مدافعان حقوق‌ بشر، ۲۳ فروردین سال گذشته با هجوم نیروهای امنیتی به خانه‌اش بازداشت شد و برای تحمل حبس به زندان قرچک ورامین فرستاده و اواخر تیر، به زندان اوین منتقل شد.

او در دو پرونده جداگانه به‌ دلیل فعالیت‌های حقوق‌ بشری، در مجموع به ۱۰ سال و هشت ماه زندان و ۱۵۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

این فعال حقوق‌ بشر ایرانی که برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۲۳ شده است، در روزهای گذشته از سوی روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز نیز به‌ عنوان یکی از ۲۵ زن تاثیرگذار سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

روز گذشته، ۱۲ آذر، صفحه اینستاگرام نرگس محمدی که توسط نزدیکان او اداره می‌شود اعلام شد که او از روز چهارشنبه ۸ آذر۱۴۰۲ از تماس تلفنی و ملاقات محروم شده است.

همین صفحه اینستاگرام نوشت ریاست بند زنان زندان اوین اعلام کرده که تلفن و ملاقات نرگس محمدی از سوی مقامات ممنوع شده است.

به نوشته این صفحه اینستاگرامی، محرومیت خانم نرگس محمدی از تماس در حالی اعمال شده که او در روزهای گذشته تنها اجازه تماس با خواهر و برادرش را در ایران داشته و از شماره مجاز در کارت، پیش‌تر ۵ شماره وی توسط نهاد امنیت مسدود شده بود.

مسؤولان زندان همچنین به نرگس محمدی گفته‌اند که تماس‌های او پیش‌ از این ممنوعیت، از سوی چند نهاد امنیتی شنود شده است.