نرگس محمدی: تعرض جنسی بخشی از برنامه سرکوب حکومت علیه زنان معترض است
نرگس محمدی: تعرض جنسی بخشی از برنامه سرکوب حکومت علیه زنان معترض است

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، در نامه ای به جواد رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران، «تجاوز به زنان حین بازداشت و در بازداشتگاه‌ها» را «بخشی از برنامه سرکوب» رژیم ایران علیه زنان معترض خواند، و خواستار آغاز تحقیقات در مورد “آزار جنسی زنان بازداشتى” شد.

نرگس محمدی: تعرض جنسی بخشی از برنامه سرکوب حکومت علیه زنان معترض است

متن نامه نرگس محمدی به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران در صفحه اینستاگرام این فعال زندانی حقوق بشر روز جمعه ۱۲ آذرماه منتشر شد.

محمدی، فعال حقوق بشر و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در ایران که پیش از این چندین بار بازداشت و زندانی شده بود، هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان اوین می گذراند.

روایت‌های زنان زندانی

نرگس محمدی در این نامه با تاکید بر اینکه «تعرض به زنان بازداشتی بخشی از برنامه سرکوب جمهوری اسلامی علیه زنان مبارز است»، افزود که خود او نیز به عنوان یک فعال حقوق بشر این موضوع را تجربه کرده است.

این فعال حقوق بشر در نامه خود به جاوید رحمان نوشته است: «این روزها جریان روایت‌های زنان زندانی و دوستان زندانی‌ام‌ از تداوم وحشیانه این‌ ماجرا قرار دارم» و خواستار استعلام تحقیق ویژه جنابعالی در این موضوع هستم.

محمدی در ادامه نامه ای به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران نوشت که درسوم دی ماه ۱۳۸۹ در حین انتقال اجباری به زندان زنجان، در حیاط زندان اوین مورد تعرض، هتک حرمت و توهین‌های ماموران و مقام‌های زندان و مقام‌های امنیتی قرار گرفت.