نام‌ و تصاویر متهمان پرونده ترور مسیح علی‌نژاد
نام‌ و تصاویر متهمان پرونده ترور مسیح علی‌نژاد

نام‌ و تصاویر متهمان پرونده ترور مسیح علی‌نژاد؛ وزارت دادگستری آمریکا با افشای نام‌ها و تصاویر سه متهم بازداشت شده در پرونده ترور مسیح علی نژاد، از هدایت این سه نفر توسط جمهوری اسلامی خبر داد.

نام‌ و تصاویر متهمان پرونده ترور مسیح علی‌نژاد

بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، اسامی متهمان بازداشت‌شده «رفعت امیروف»، «پولاد عمروف» و «خالد مهدی اف» است.

به گفته مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، این سه نفر توسط جمهوری اسلامی هدایت شده و متهم به ارتباط با حکومت ایران و عضویت در یک سازمان جنایتکار در شرق اروپا هستند.

کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی در کنفرانس خبری خود گفت: این پرونده جدیدترین مورد از یک رشته تهدیدات است که از سوی دولت ایران صورت گرفته است.

ترور مسیح علینژاد

و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای درباره دستگیری متهمان این پرونده نوشت: «آمریکا به ایران یا دیگر رژیم‌های استبدادی اجازه نمی‌دهد تا با تهدید و ارعاب در آمریکا، مخالفان خود را سرکوب کنند. ما عاملان آن را پاسخگو خواهیم کرد.»

همانطور که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در واکنش به دستگیری متهمان طرح ترور مسیح علینژاد نوشت: آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد که دولت ایران شهروندان آمریکایی را به دلیل ابراز عقایدشان تهدید کند.

مسیح علینژاد: از اف‌بی‌آی و نیروی انتظامی آمریکا که از من محافظت کردند، تشکر می‌کنم، اما اکنون وقت آن است که به مردم بی‌گناه ایران که هیچ حمایتی ندارند، توجه کنیم.

مسیح علینژاد افزود: اگر اقدامات سختی انجام ندهیم، بیش از پیش در خاک آمریکا با این تروریست ها مقابله خواهیم کرد.