نامه سوم حسن روحانی به شورای نگهبان: تکرار اعتراض در برابر رد صلاحیت
نامه سوم حسن روحانی به شورای نگهبان: تکرار اعتراض در برابر رد صلاحیت

نامه سوم حسن روحانی به شورای نگهبان: تکرار اعتراض در برابر رد صلاحیت؛ در نامه‌ای به شورای نگهبان، حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران، برای سومین بار خواستار اعلام دلایل رد صلاحیت خود در انتخابات مجلس خبرگان شد.

نامه سوم حسن روحانی به شورای نگهبان: تکرار اعتراض در برابر رد صلاحیت

او این نامه را روز چهارشنبه دوم اسفند ارسال کرده و به علت عدم پاسخگویی به دو نامه پیشین، اقدام به ارسال این نامه نموده است.

در چهارم بهمن، وب‌سایت رئیس دولت یازدهم و دوازدهم، رد صلاحیت آقای روحانی را اعلام کرد. این در حالی است که وی هم‌اکنون عضو مجلس خبرگان رهبری است.

حسن روحانی، در واکنش به این اقدام، پیشتر از مردم خواسته بود که در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند و “رأی اعتراضی” دهند.

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، روز چهارشنبه اعلام کرد که عدم پاسخ‌گویی این شورا به نامه‌های رئیس‌جمهور پیشین ایران به دلیل اولویت بررسی صلاحیت افرادی است که شکایت داشتند. وی افزود: “نسبت به کسانی که شکایت نداشتند، هنوز وارد بررسی نشدیم. حتماً رسیدگی می‌کنیم و حق قانونی آن‌ها است.”

تا این لحظه رسماً اعتراضی به تأیید صلاحیت‌نشدنش ثبت نکرد

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا در هشتم بهمن، اعلام شده بود که آقای روحانی «تا این لحظه رسماً اعتراضی به تأیید صلاحیت‌نشدنش ثبت نکرده است.»

علیرضا اعرافی، عضو فقهای شورای نگهبان، هم در واکنش به ارسال سومین نامه توسط حسن روحانى، روز چهارشنبه اعلام کرد: «گفته شده سریع‌تر پاسخ داده شود و من هم این را قبول دارم که پاسخ باید سریع داده شود. جوابشان را می‌دهند.»