مولوی عبدالحمید: شما ابتدا نگذارید که مردم در آب غرق شوند و زندگیشان تباه شود
مولوی عبدالحمید: شما ابتدا نگذارید که مردم در آب غرق شوند و زندگیشان تباه شود

مولوی عبدالحمید: شما ابتدا نگذارید که مردم در آب غرق شوند و زندگیشان تباه شود؛ در خطبه‌های نماز جمعه روز ۱۱ اسفند، عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، درباره وقوع سیل در برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان صحبت کرد.

مولوی عبدالحمید: شما ابتدا نگذارید که مردم در آب غرق شوند و زندگیشان تباه شود

در خطبه‌های نماز جمعه روز ۱۱ اسفند، عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، درباره وقوع سیل در برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان صحبت کرد. او اظهار کرد که مدیریت کشور نتوانسته است برنامه‌ریزی کند و زیرساخت‌های لازم برای مقابله با سیل فراهم آورد.

در بخش دیگری از سخنانش، اسماعیل‌زهی به توسعه سواحل مکران برای اسکان مردم اشاره کرد و این را به عنوان یک موضوع بلندپروازانه مطرح کرد. او تاکید کرد که لازم است مسئولان ابتدا برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مقابله با سیل برنامه‌ریزی کنند.

به مسئولان ایران خطاب کرده و اظهار داشته که نباید اجازه داد که مردم در آب غرق شوند و زندگی‌شان تباه شود. به جای اینکه طرح‌هایی را که ممکن است به جامعه کمک کند، به مردم ارائه دهند، باید ابتدا به مشکلات مردمی که با کمبود نان روبه‌رو هستند، رسیدگی کنند.

از بازدید مولوی عبدالحمید از مناطق سیل‌زده جلوگیری شد

بر اساس گزارشات رسانه‌های محلی سیستان و بلوچستان، نیروهای حکومتی با متوقف کردن خودروی حامل مولوی عبدالحمید، جلوی رفتن او به مناطق سیل‌زده در این استان را گرفتند.

به گزارش سایت خبری “حال‌وش”، امام جمعه اهل سنت زاهدان به همراه خانواده و یک تعدادی از همراهانش روز دوشنبه ۱۴ اسفند قصد داشتند به منطقه سیل‌زده دشتیاری بروند. اما نیروهای امنیتی خودروهای آن‌ها را در محل پلیس راه زاهدان-خاش متوقف کردند و دو فرزند نوجوان آقای عبدالحمید را پیاده کردند.