بیماران کرونا
معالجه بیماران کرونا رایگان نیست

رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران ، علی امیر سوادکوهی اعلام کرد که برخلاف گفته های حسن روحانی رئیس جمهور ایران ، درمان بیماران کرونا در بیمارستان های ایران رایگان نیست.

سوادکوه گفت: “رئیس جمهور جمهوری اعلام می کند که همه مراحل رایگان است ، اما اینگونه نیست و ممکن است همه هزینه های بیمارستان پرداخت شود و دولت هیچ حمایتی نمی کند.”

وی افزود: ادعایی در مورد خدمات رایگان وجود دارد ، از جمله ماجرای رزرو واکسن کرونا که وزیر بهداشت در مورد آن صحبت کرد ، اما رئیس بانک مرکزی در همان زمان ادعا کرد که نمی توانیم آن را رزرو کنیم و تحریم ها اجازه خرید آن را نمی دهند.

رئیس جمهور ایران حسن روحانی پیش از این گفته بود: “ما به عنوان کشوری که مورد تحریم است ، مقاومت خود را نشان داده و بیمارانبیماران کرونا را به صورت رایگان معالجه کرده ایم.”

ترس از اوج دیگر کرونا در ماه آینده

قابل ذکر است که علیرغم کاهش آمار بیماران کرونا در ایران ، در روزهای اخیر ، برخی از مقامات ایرانی نگرانی خود را از احتمال اوج دیگر ویروس کرونا در ماه آینده ابراز کرده اند.

دیروز ، ناهید خداکرامی ، رئیس کمیته بهداشت در شورای شهرداری تهران ، گفت: روز پنجشنبه ، ۷۴ نفر و دیروز جمعه ، ۵۲ نفر در تهران به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی افزود که این نشان دهنده کاهش آهسته آمار کرونا است و انتظار دارد که این کاهش تا پایان دسامبر ادامه داشته باشد.

خداکرمی تأیید کرد: “اما ما نگران شیوع موج دیگری در ماه آینده هستیم.”

در همین زمینه ، روحانی امروز شنبه نسبت به روابط خانوادگی در جشن “شب یلدا” هشدار داد و گفت: “ممکن است بعد از دو هفته از شب یلدا شاهد موج جدیدی از ویروس کرونا باشیم.”