مصطفی تاج‌زاده: انتخابات اخیر، شکست تاریخی برای علی خامنه‌ای
مصطفی تاج‌زاده: انتخابات اخیر، شکست تاریخی برای علی خامنه‌ای

مصطفی تاج‌زاده: انتخابات اخیر، شکست تاریخی برای علی خامنه‌ای؛ مصطفی تاج‌زاده، یک فعال سیاسی، در روز سه‌شنبه با انتشار نامه‌ای از زندان اوین تهران، انتخابات اخیر در ایران را “شکستی تاریخی” برای نظام حکمرانی کشور نامید و مسئولیت آن را نیز به عهده علی خامنه‌ای، رهبر ایران قرار داد.

مصطفی تاج‌زاده: انتخابات اخیر، شکست تاریخی برای علی خامنه‌ای

این نامه تحت عنوان “اصلاحات ساختاری یا استعفا” در کانال تلگرامی او منتشر شده و شامل انتقادات صریحی از سیاست‌های آقای خامنه‌ای در داخل و خارج از کشور است.

در این نامه، با اشاره به مشارکت کم مردم و “درصد اندک آراء منتخبان”، علی خامنه‌ای هدف اصلی انتقادات قرار می‌گیرد که علی‌رغم “شعار مشارکت حداکثری… به کوچکترین گامی برای جلب اعتماد و رضایت اکثریت شهروندان ناراضی از وضع موجود و ناامید از تغییر برنداشت”.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای که در روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار شد، همراه با کمترین میزان مشارکت در تمام دوره‌های تاریخی این نهاد بود.

مقامات دولت ایران میزان مشارکت در این انتخابات و همچنین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور را ۴۱ درصد اعلام کرده‌اند، که از این میان ۸ درصد آرا به‌طور غیرقانونی به‌عنوان “مخدوش” شناخته شده است.

این در حالی است که عدم انتشار جزئیاتی مانند تعداد آراء باطله در بسیاری از حوزه‌های انتخابی، از جمله تهران، ابهاماتی را به‌وجود آورده که هنوز برطرف نشده است.

در نامه‌اش، مصطفی تاج‌زاده به روند کاهش میزان مشارکت مردم پرداخته و بیان کرده که در انتخابات سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰، این موضوع آشکار بوده و اظهار داشته که علی خامنه‌ای از این دو “انتخابات حداقلی” هیچ درسی نگرفته و با وجود شکست حاکمیت یکدست در حل مشکلات، به‌خصوص مهار تورم و گرانی، همچنان به تداوم سیاست‌هایی که نتیجه‌ای جز فقر گسترده، فساد فراگیر و خشم و استیصال روزافزون مردم نداشته است، اصرار ورزیده است.