مرگ

فیلم «مرگ روی نیل» بر اساس رمان آگاتا کریستی پس از اکران در سینماهای چین مدت کوتاهی پس از اکران در آمریکا، در اقدامی نادر وارد تاریخ شد.

هالیوود ریپورتر اعلام کرده است که «مرگ بر روی نیل» با حضور کارآگاه معروف “هرکول پوآرو”، دنباله «قتل در قطار سریع و سیر» که در چین اکران شده است، برای فیلم های هالیوودی روز به روز بیشتر می شود.

شایان ذکر است که قسمت اول این فیلم با نام «قتل در قطار سریع السیر شرق» با نمایش در پاییز ۲۰۱۷ در چین توانست به فروش نسبتاً بالایی دست پیدا کند و در آنجا فروش بالایی را ۳۴.۶ میلیون دلار به دست آورد.

«مرگ روی نیل» تنها فیلم آمریکایی است که امسال پس از اعمال محدودیت‌های شدید قانون‌گذاران چینی بر صنعت فیلم آمریکا به دلیل تیرگی روابط با ایالات متحده، در سینماهای چین اکران شد.

فیلم در کشتی در رود نیل و درباره قتل یک دختر ثروتمند است، کارآگاه “هرکول پوآرو” باید قاتل را پیدا کند، اما به زودی متوجه می شود که قتل با یک مثلث عشقی مرموز مرتبط است.

اين فیلم جنایی به کارگردانی کنت برانا و نوشته مایکل گرین و براساس رمان آگاتا کریستی است. در «مرگ بر روی نیل» کنت برانا در نقش هرکول پوارو، گل گدوت در نقش لینت ریجوی-دویل، اما مکی در نقش ژاکلین دی بلفورت، ارمی همر در نقش سیمون دویل، و علی فضل در نقش اندرو کتچادوریان ​بازی می کنند.