مرحله سوم آزمایش واکسن کوبا بر روی هزاران ایرانی انجام خواهد شد

مصطفی قانعی ، رئیس کمیته علمی ستاد کنترل کرونا ، اعلام کرد که به زودی مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کوبا روی چندین هزار ایرانی آغاز می شود.

فاز سوم آزمایش واکسن کوبا به رغم اظهارات خامنه ای در مورد دلیل مخالفت وی با “خرید و واردات واکسن های آمریکایی و انگلیسی” ، مبنی بر عدم اعتماد وی به ایالات متحده ، به طور رسمی بر روی چندین هزار ایرانی اعلام شده است ، و آنها ممکن است بخواهند واکسن را در “کشورهای دیگر” امتحان کنند. .

اما مصطفی قانعی ، رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا ، عصر دیروز در یک برنامه تلویزیونی گفت ، علی رغم شروع کار برای تولید واکسن در شرکت های ایرانی ، به نظر می رسد واکسن کوبا به زودی وارد بازار ایران می شود و تزریق گسترده واکسن کوبا توسط کشور در کشور آغاز می شود. بهار بعدی.

دبیر کمیته علمی ستاد ضد کرونا گزینه اصلی واکسیناسیون در ایران را با واکسنی که توسط کوبا ساخته شده تشریح کرد و گفت: واکسنی که با مشارکت کوبا در ایران تولید می شود ، در مرحله اول ۵۶ نفر در کوبا و در مرحله دوم به بیش از ۱۰۰ نفر دیگر تزریق شد. اما در مرحله سوم ، هزاران نفر در ایران و در رابطه با کوبا واکسینه می شوند. ”

قانعی تأکید کرد که “در ایران ۶ شرکت در حال تهیه واکسن هستند و تا سپتامبر ۲۰۲۱ با مازاد واکسن های تولید شده در کشور روبرو خواهیم شد.”

جمعه گذشته ، علی خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب ، ممنوعیت “واکسن آمریکایی و انگلیسی” را برای کرونا در ایران اعلام کرد و افزود که او به فرانسه نیز اعتماد ندارد.

به دنبال اظهارات خامنه ای ، دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای ایران فعالیت گسترده ای را علیه واکسن های کرونا ، به ویژه واکسن های فایزر و آکسفورد آغاز کردند.