لندن تعریف جدیدی از افراط گرایی را فاش می کند.. در لندن چه می گذرد؟
لندن تعریف جدیدی از افراط گرایی را فاش می کند.. در لندن چه می گذرد؟

لندن تعریف جدیدی از افراط گرایی را فاش می کند.. در لندن چه می گذرد؟؛ دولت بریتانیا روز پنجشنبه با هدف مبارزه با آنچه نخست وزیر ریشی سوناک به عنوان “سم” برای دموکراسی توصیف کرد، تعریف دقیق تری از آنچه که افراط گرایی توصیف کرد ارائه کرد.

لندن تعریف جدیدی از افراط گرایی را فاش می کند.. در لندن چه می گذرد؟

مایکل گوو، وزیر مسئول این پرونده، گفت: “گسترش همه جانبه ایدئولوژی های افراطی پس از حملات 7 اکتبر به طور فزاینده ای آشکار شده است و یک خطر واقعی برای امنیت شهروندان و دموکراسی ما است.”

این رویکرد جدید افراط گرایی را این گونه تعریف می کند: «ترویج ایدئولوژی مبتنی بر خشونت، نفرت و نابردباری که هدف آن: نفی یا نابودی حقوق و آزادی های اساسی دیگران، یا تضعیف، سرنگونی یا جایگزینی سیستم پارلمانی لیبرال دمکراتیک بریتانیا و حقوق دموکراتیک است. یا عمداً محیطی مسالمت آمیز برای دیگران ایجاد کند تا به نتایج ذکر شده در دو مورد اول دست یابند.»

دولت در بیانیه‌ای توضیح داد که این «تعریف جدید محدودتر و دقیق‌تر» از تعریف قبلی است که به سال 2011 بازمی‌گردد، و برای فعالیت‌های دولتی بدون «هیچ تأثیری بر قانون جزایی فعلی» اعمال می‌شود.

مخالفان ومدافعان این

مخالفت با تعریف جدید از سوی حامیان آزادی های مدنی، سازمان های اجتماعی و اعضای پارلمان توضیح داد که سیاسی شدن بحث درباره افراط گرایی از زمان جنگ بین اسرائیل و حماس به دنبال تضعیف نهادهای دموکراتیک بریتانیا است.

از سوی دیگر، تعدادی از ناظران معتقدند که تعریف جدید بریتانیا از افراط گرایی تنها در چارچوب تلاش لندن برای مقابله با افراط گرایی و حفاظت از دموکراسی آمده است.