قتل فجيع یک دختر ۱۷ توسط برادرش در کردستان
قتل فجيع یک دختر ۱۷ توسط برادرش در کردستان

قتل فجيع یک دختر ۱۷ توسط برادرش در کردستان؛ بر اساس گزارش‌ها، در شهرستان دیواندره استان کردستان، یک دختر ۱۷ ساله به نام “روژین عظیمی” به واسطه انگیزه “ناموسی” به دست برادرش به قتل رسیده است.

قتل فجيع یک دختر ۱۷ توسط برادرش در کردستان

با انتشار گزارشی، سایت حقوق بشری “هه‌نگاو” اعلام کرده است که در روز شنبه ١٣ خرداد، در خانه خانوادگی روژین عظیمی در روستای آخکند شهرستان دیواندره، او به طرز فجیعی با ضربات متعدد چکش به قتل رسیده است.

منابع آگاه در گفت‌وگو با سایت حقوق بشری “هه‌نگاو”، انگیزه برادر این دختر نوجوان را “داشتن رابطه با یک پسر” عنوان کرده‌اند. سایت خبری “کردپا” همچنین تأیید کرده است که پس از وقوع این حادثه، پدر و برادر روژین عظیمی بازداشت شده‌اند.

براساس گزارش‌های منتشر شده توسط سایت‌های خبری هه‌نگاو و کردپا، خانم پرستو شهبازی که ۱۸ ساله و از شهرستان دهگلان استان کردستان است، به گفته منابع، ابتدا توسط همسر خود حلق‌آویز شده و سپس با چاقو مورد حمله قرار گرفته است.

همسر خانم پرستو شهبازی به مواد مخدر اعتیاد داشته است

با توجه به گزارش این دو سایت، آمده است که همسر خانم پرستو شهبازی به مواد مخدر اعتیاد داشته است. اما تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره انگیزه‌های قتل او منتشر نشده است.

در سال‌های گذشته، گزارش‌های متعددی از خشونت علیه زنان و قتل‌های موسوم به “ناموسی” در ایران منتشر شده است. این خشونت‌ها و قتل‌ها بیشتر توسط یکی از مردان نزدیک به خانواده، مانند اعضای خانواده یا اقوام نزدیک، رخ داده‌اند.