فشارها و اختلافات در شورای شهر پس از انتشار قرارداد شهرداری با چین
فشارها و اختلافات در شورای شهر پس از انتشار قرارداد شهرداری با چین

فشارها و اختلافات در شورای شهر پس از انتشار قرارداد شهرداری با چین؛ پس از انتشار گزارشی درباره قرارداد “پر ابهام و غیرشفاف” شهرداری تهران برای واردات اتوبوس برقی از یک شرکت چینی، جلسه علنی شورای شهر به محل درگیری لفظی نمایندگان موافق و مخالف تبدیل شد.

فشارها و اختلافات در شورای شهر پس از انتشار قرارداد شهرداری با چین

به گزارش رسانه‌های ایرانی، در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت، چند نماینده از شورای شهر در حین سخنرانی علیرضا زاکانی، شهردار تهران، از صحن علنی خارج شدند.

روز یکشنبه، یاشار نورایی، فعال رسانه‌ای، با انتشار متن و جزئیاتی درباره قرارداد «دو میلیارد یورویی» سال گذشته شهرداری تهران با چین برای واردات اتوبوس‌های برقی، اعلام کرد که طرف چینی این قرارداد یک «شرکت ساختمانی» است.

در توضیحات ارائه شده در وب‌سایت خود، اظهار شد که این شرکت با مسئولیت محدود در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده و فعالیت اصلی آن در حوزه ساخت و ساز است و تخصص خاصی در زمینه واردات وسایل نقلیه تخصصی ندارد.

علاوه بر اعلام طرف چینی قرارداد و اطلاعات درباره شرکت ساختمانی با مسئولیت محدود، یاشار نورایی اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد این شرکت زیرمجموعه‌ای از یک شرکت بزرگ‌تر است.

ابهاماتی در بندهای این قرارداد

علاوه بر این، آقای نورایی اظهار داشته که قرارداد میان شهرداری تهران و این شرکت چینی به صورت عجله‌ای و با «ترک نشریفات» منعقد شده است. او سوالاتی را مطرح کرده که آیا می‌توان به لحاظ قانونی در ایران قرارداد ۲ میلیارد یورویی را با ترک تشریفات منعقد کرد؟

همچنین آقای نورایی به ابهاماتی در بندهای این قرارداد اشاره کرده است که نشان می‌دهد موضوع قرارداد احتمالاً مورد بررسی و بحث قرار گرفته است.