عبداللهیان: تا زمانی که دولت سوئد اقدام جدی انجام ندهد سفیر جدید کشورش نمی‌پذیریم!
عبداللهیان: تا زمانی که دولت سوئد اقدام جدی انجام ندهد سفیر جدید کشورش نمی‌پذیریم!

عبداللهیان: تا زمانی که دولت سوئد اقدام جدی انجام ندهد سفیر جدید کشورش نمی‌پذیریم! عبداللهيان روز جمعه ۳۰ تیر ماه گفت تا وقتی که دولت سوئد تصمیم جدی علیه عامل قرآن‌سوزی انجام ندهد، تهران سفیر جدید سوئد را نخواهد پذیرفت.

وزير خارجه درمورد دولت سوئد چه گفت؟

وزیر خارجه ایران روز جمعه ۳۰ تیر ماه گفت تا وقتی که حكومت سوئد تصمیم جدی علیه عامل قرآن‌سوزی انجام ندهد، تهران سفیر جدید سوئد را نخواهد پذیرفت.

عبداللهیان در گفت‌و‌گو با تلویزیون دولتی ایران گفت: مأموریت سفیر سوئد در تهران پایان یافته و به دستور رئیس جمهور تا زمانی که دولت سوئد با اقدامی که انجام شده برخوردی جدی نکند، سفیر جدید سوئد را که قرار است طی روزهای آینده وارد تهران بشود، نخواهیم پذیرفت.

عبداللهيان افزود: سفیر جدیدمان هم به سوئد اعزام نخواهد شد.

ماجرا چیست؟

سلوان مومیکا، مهاجر عراقی‌تبار که قبل از این در نخستین روز تعطیلات عید قربان، به سوزاندن قرآن کریم در مقابل مسجد مرکزی استکهلم دست زده بود.

بعد از صدور مجوز حکومت سوئد، در روز پنجشنبه گذشته برای دومین بار اقدام به سوزاندن قرآن کرد و این بار در مقابل سفارت عراق در استکهلم انجام داد.

روز جمعه در تهران اعتراضات گسترده‌ای به سوزاندن قران در سوئد در مقابل سفارت این کشور در تهران اتفاق افتاد.

در همین زمینه٬ وزارت خارجه ایران در اعتراض به آنچه که تکرار «بی حرمتی به قرآن کریم» خواند، سفیر سوئد در تهران را احضار کرد.

همه مسلمان در کل کشورهای دنیا به این اقدام تاسف‌بار اعتراض کرده‌اند. بعضی‌ها میگویند این مسئله از روی آزادی بیان اتفاق می‌افتد. اما این نظر چرند و پرند است چون باید به ادیان آسمانی احترام گذاشت.