ظریف: نصف دانشجویان ایرانی تمایل دارند کشور را ترک کنند
ظریف: نصف دانشجویان ایرانی تمایل دارند کشور را ترک کنند

ظریف: نصف دانشجویان ایرانی تمایل دارند کشور را ترک کنند؛ ظریف: «۵ نفر از هر ۱۰ دانشجو می‌خواهند رزومه برای مهاجرت بنویسند. هر ايرانی در خارج می‌تواند سفير فرهنگی ما باشد.»

ظریف: نصف دانشجویان ایرانی تمایل دارند کشور را ترک کنند

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق در کنگره حزب مردم سابق، به اظهاراتی پرداخت که می‌گفت: “از هر ۱۰ دانشجویی که من را می‌بینند، پنج نفر از آنها درخواست می‌کنند تا رزومه‌ای برای آن‌ها تدوین کنم که به آنها کمک کند از کشور خارج شوند.”

وی افزود: “هر یک از ایرانیانی که در خارج از کشور هستند، می‌توانند یک نماینده فرهنگی برای ما باشند. باید این را به عنوان یک فرصت برای گسترش فرهنگ و ارتباطات بین‌المللی ببینیم، نه به عنوان یک تهدید.”

جواد ظریف

محمدجواد ظریف متولد ۱۷ دی ۱۳۳۸ در تهران، دیپلمات و سیاستمدار ایرانی است. او از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ به عنوان وزیر امور خارجه ایران در دولت یازدهم و دوازدهم فعالیت می‌کرد. ظریف پیش از آن، از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۱ معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ سفیر ایران در سازمان ملل متحد بود.

ظریف تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در دبستان و دبیرستان علوی تهران انجام داد. سپس برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در سال ۱۳۶۷ دکترای مطالعات بین‌المللی را از دانشگاه دنور ایالت کلرادو گرفت.

ظریف در دوران دانشجویی خود در آمریکا، فعال سیاسی بود و در انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا و کانادا عضویت داشت. او در دوران دفاع مقدس نیز در نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد فعالیت می‌کرد.

ظریف پس از بازگشت به ایران، به عنوان معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه منصوب شد. در این سمت، او نقش مهمی در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ ایفا کرد.

ظریف در سال ۱۳۸۱ به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل متحد منصوب شد. در این سمت، او به عنوان نماینده ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد، نقش مهمی در پیشبرد مذاکرات مربوط به پرونده‌های مختلف بین‌المللی ایفا کرد.