صدای شدید تیراندازی از پایگاه‌های نظامی و انتظامی در چابهار
صدای شدید تیراندازی از پایگاه‌های نظامی و انتظامی در چابهار

صدای شدید تیراندازی از پایگاه‌های نظامی و انتظامی در چابهار؛ در روز یک‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ساکنان شهر چابهار از شنیدن صدای طولانی و پراکنده تیراندازی‌های همزمان از سوی نیروهای اداره آگاهی و دریابانی این شهر خبر دادند.

صدای شدید تیراندازی از پایگاه‌های نظامی و انتظامی در چابهار

با توجه به گزارشات منتشر شده در پایگاه خبری “حال‌وش”، این حادثه درست سه روز پس از حمله نیروهای گروه شبه‌نظامی “جیش‌العدل” به پنج پایگاه نظامی و انتظامی در شهرهای چابهار و راسک در استان سیستان و بلوچستان رخ داده است.

کانال تلگرامی حال‌وش ویدیوهای متعددی از این تیراندازی‌ها را از زوایای مختلف منتشر کرده است، اما مقامات رسمی تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

شلیک‌های شدید و استفاده از نورافکن‌های هوایی

با توجه به اطلاعات ارائه شده از دو منبع مختلف، به نظر می‌رسد که اتفاقاتی خطیر در چابهار رخ داده است. از یک سو، خبرگزاری حکومتی “فارس” این اتفاق را به یک سرباز نسبت داده و ادعا کرده که تیراندازی هوایی از طرف این سرباز انجام شده است. از سوی دیگر، پایگاه خبری “حال‌وش” اعلام کرده که تیراندازی‌ها از چندین نقطه اطراف اداره آگاهی و دریابانی چابهار روی داده است و در ویدیوهای منتشر شده، شلیک‌های شدید و استفاده از نورافکن‌های هوایی قابل مشاهده است.

این تضاد در گزارش‌ها نشان می‌دهد که اطلاعات دقیق و کاملی از این واقعه هنوز مشخص نشده است. احتمالاً نیاز به تحقیقات بیشتر و دریافت اطلاعات رسمی و کامل از مراجع ذی‌ربط وجود دارد تا بتوان به درستی نحوه و خلفیات این تیراندازی‌ها را فهمید.

بر اساس اطلاعاتی که در دسترس است، شهر چابهار همچنان درگیر وقایع ناشی از حمله گروه جیش‌العدل به پنج پایگاه نظامی و انتظامی در بامداد روز ۱۶ فروردین جاری است. این حمله منجر به کشته شدن تعداد زیادی از افراد شده است و احتمالاً برای مقامات و رسانه‌ها دشوار بوده است که در بررسی و انتشار جزییات تیراندازی‌های بعدی در این شهر مشارکت کنند.