شيوع گسترده‌ای دوباره کرونا در ایران
شيوع گسترده‌ای دوباره کرونا در ایران

شيوع گسترده‌ای دوباره کرونا در ایران؛ در حالی که وزیر بهداشت ایران از شناسایی سویه‌های جدید ویروس کووید-۱۹ در کشور و «موج هشتم» همه‌گیری کرونا در راه است، گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد بیشتری از مردم برای دریافت واکسیناسیون مراجعه می‌کنند.

شيوع گسترده‌ای دوباره کرونا در ایران

خبرگزاری مهر نوشت: در حالی که روند تزریق واکسن کرونا در ایران کند شده و آمار روزانه آن به کمتر از دو هزار دوز رسید، این رقم در پایان شبانه روز دیروز دوشنبه به ۱۳ هزار و ۳۹۵ دوز رسید.

خبرگزاری ایرانیان می نویسد تا کنون در ایران ۳۱ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۶۸۹ نفر با دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا تزریق شده اند.

روزهای آتی شاهد موج گسترده‌ای از شیوع کرونا در ایران باشیم

خبرگزاری های محلی اطلاعاتی در مورد نوع این واکسن های تزریقی و اثربخشی آنها در برابر خطوط فرعی جدید ارائه نکردند.

خبرگزاری ایلنا روز سه‌شنبه نوشت: مسئولان وزارت بهداشت ا از شناسایی مواردی از ابتلا به زیرسویه‌های تازه یعنی XBB و BQ1 در ایران خبر دادند.

با توجه به اینکه میزان شیوع پست های جدید بالاتر از میکرون اولیه است و البته مدت زیادی از دریافت آخرین دُز واکسن بیشتر ایرانیان می گذرد، انتظار می رود در سال جاری شاهد موج بزرگی از شیوع کرونا در ایران باشیم.

بهرام عین‌الله، وزیر بهداشت روز سه‌شنبه گفت که ویژگی دو سویه جدید شناسایی‌شده در کشور «این است که می‌توانند به سرعت پخش شوند و همه‌گیر ایجاد کنند و ما در وزارت بهداشت در آماده باش هستیم».