رونمایی از حقایق پنهان: بررسی اسناد لو رفته از اتهامات به علی دایی، وریا غفوری، حسین ماهینی و عارف غلامی
رونمایی از حقایق پنهان: بررسی اسناد لو رفته از اتهامات به علی دایی، وریا غفوری، حسین ماهینی و عارف غلامی

رونمایی از حقایق پنهان: بررسی اسناد لو رفته از اتهامات به علی دایی، وریا غفوری، حسین ماهینی و عارف غلامی؛ گروه هکری با نام “عدالت علی” که قبلاً اطلاعاتی از پرونده‌های قوه قضاییه ایران را منتشر کرده بود، امروز، سه‌شنبه اول اسفند ماه ۱۴۰۲، اسناد جدیدی را منتشر کرده است.

رونمایی از حقایق پنهان: بررسی اسناد لو رفته از اتهامات به علی دایی، وریا غفوری، حسین ماهینی و عارف غلامی

به نظر می‌رسد که برای چند شخصیت همزمان با اعتراضات مردمی پس از قتل “مهسا امینی”، پرونده‌هایی با اتهامات مختلف تشکیل شده است، شامل علی دایی، وریا غفوری، عارف غلامی و حسین ماهینی.

اتهامات علیه اسطوره ها فوتبال ایران

در اسناد منتشرشده توسط این گروه، جزئیات زیر ذکر شده است:

علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، در پرونده‌ای با شماره کلاسه ۱/۰۱۰۱۰۸۰ب به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور متهم شده است. در نهایت، این پرونده به صدور قرار منع تعقیب انجامیده است.

وریا غفوری، کاپیتان پیشین استقلال، در پرونده‌ای که به شماره کلاسه ۱/۰۱۰۰۳۸۴ب ثبت شده، به ارتکاب فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور متهم شده است. این پرونده در نهایت با صدور قرار جلب، به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شده است.

حسین ماهینی، کاپیتان پیشین تیم پرسپولیس، در یک پرونده که به شماره کلاسه ۱/۰۱۰۰۳۸۳ب ثبت شده، به ارتکاب فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام متهم شده است. این پرونده در نهایت با صدور قرار جلب، به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شده است.

عارف غلامی، بازیکن سابق تیم استقلال، در یک پرونده که به شماره کلاسه ۳/۰۱۰۱۳۷۵ب ثبت شده، به ارتکاب فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور متهم شده است. این پرونده در جریان رسیدگی در شعبه سوم بازپرسی است.

با توجه به همراهی این چهره‌ها با خیزش انقلابی مردم ایران در سال گذشته، سرنوشت متفاوتی برای هریک از آن‌ها رقم خورد.

علی دایی: با وجود ممنوع‌الخروجی خود و خانواده‌اش، در آخرین گفت‌وگوی خود در روز چهاردهم بهمن ماه اعلام کرد که همچنان ممنوع‌المعامله است.

حسین ماهینی: پس از چند روز بازداشت توسط نیروهای امنیتی، در نهایت با قرار وثیقه آزاد شد.

وریا غفوری: او که در ابتدای فصل بدون درخواست سرمربی از استقلال کنار گذاشته شده بود، در نیم‌فصل از لیست فولاد خارج شد و در ادامه فوتبال را کنار گذاشت. غفوری نیز پنج روز در بازداشت نیروهای امنیتی بود و با قرار وثیقه آزاد شد.