رونمایی از تاکسی‌های خودران تسلا در تابستان امسال
رونمایی از تاکسی‌های خودران تسلا در تابستان امسال

رونمایی از تاکسی‌های خودران تسلا در تابستان امسال؛ ایلان ماسک، مالک شرکت تسلا، اعلام کرده است که در تابستان امسال از خودروهای تاکسی رباتیک یا خودران خود رونمایی خواهد کرد.

رونمایی از تاکسی‌های خودران تسلا در تابستان امسال

ایلان ماسک، مالک شرکت تسلا، اعلام کرده است که در تابستان امسال از خودروهای تاکسی رباتیک یا خودران خود رونمایی خواهد کرد. این اظهارات در شرایطی انجام شده که نگرانی‌هایی درباره امنیت وسایل نقلیه خودران، باعث شده است تا استفاده از این خودروها با مشکلاتی مواجه شود.

ماسک روز جمعه، ۱۷ فروردین‌ماه، در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که “روبوتاکسی” ها را در تاریخ ۱۸ مردادماه آینده رونمایی خواهد کرد، اما جزئیات بیشتری را اعلام نکرد. این پست باعث افزایش بیش از سه درصدی ارزش سهام تسلا در پایان معاملات شد.

ایلان ماسک پیش از انتشار این پست، جایگاه سومین فرد ثروتمند جهان را به مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا (فیس‌بوک) واگذار کرده بود.

استفاده از این وسایل نقلیه در ایالات متحده

خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است که به دلیل نگرانی‌های افکار عمومی و قانونگذاران در مورد ایمنی خودروهای خودران، استفاده از این وسایل نقلیه در ایالات متحده تا کنون با چالش‌ها و مشکلات آزمایشی روبرو بوده است.

به عنوان مثال، تاکسی‌های خودران گوگل در برخی شهرهای آمریکا تحت حملات خرابکارانهٔ مخالفان این تکنولوژی قرار گرفته‌اند. همچنین، شرکت جنرال موتورز در آبان‌ماه گذشته خدمات تاکسی‌های خودران خود را به دلیل تعداد زیادی تصادف، به حالت تعلیق درآورد.