راه درمان شکم شُل و آویزان چیه؟
راه درمان شکم شُل و آویزان چیه؟

راه درمان شکم شُل و آویزان چیه؟؛ شکم آویزان معمولاً پس از افزایش وزن، کاهش وزن یا بارداری اتفاق می افتد. اما مجبور نیستید تا آخر عمر آن را تحمل کنید.اگر شکم آویزان دارید؛‌ به این معنی است که پوست یا چربی اضافی روی شکم شما ظاهر شده و باعث پایین آویزان آن شده است.

راه درمان شکم شُل و آویزان چیه؟

ساییدگی افتادگی پوست در چنین مواردی شایع است. برای رهایی از این احساس باید از کرم های ضد ریزش یا ساییدگی استفاده کرد. همچنین کمربندهای شکمی یا برخی لباس ها وجود دارد که به بهبود این وضعیت کمک می کند.

رعایت سبک زندگی سالم

باید بدانید که این برای همه اتفاق می افتد. حتی زنانی که وزن مناسبی دارند، با بارداری، نوسانات هورمونی یا سابقه کاهش وزن در گذشته باعث تجمع تکه های چربی در این ناحیه می شوند. شما باید یاد بگیرید که یک زندگی سالم و متعهد داشته باشید و برای خود اهداف تعیین کنید.

کاهش وزن

کاهش وزن ممکن است منجر به افتادگی پوست شود. اما می تواند یک راه عالی برای خلاص شدن ازچربی اضافی شکم باشد و برای این کار باید کالری روزانه خود را کاهش دهید و حداقل نیم کیلو در هفته کم کنید.

انجام تمرینات کاردیو

افزایش تمرینات کاردیو یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از چاقی و افتادگی شکم است که باعث کاهش چربی می شود. به عنوان مثال، طناب زدن، دوچرخه سواری، شنا یا بالا رفتن از پله ها می توانند تمرینات خوبی باشند.

تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی یکی از بهترین راه ها برای تقویت بدن و کاهش چربی شکم است. سعی کنید هر بار روی یک عضله اصلی تمرکز کنید و تمرینات قدرتی را حداقل دو بار در هفته انجام دهید تا چربی شکم شما به تدریج کاهش یابد.

تمرینات شکم در طول روز

تمرینات شکم در طول روز اندازه شکم را کاهش می دهد، بنابراین سعی کنید در بیشتر روزهای هفته ورزش های شکم را انجام دهید. ورزش هایی مانند پلانک جانبی، پلانک شانه، پ تمرینات شکم روسی، کرانچ دوچرخه، بشین پاشو یا کرانچ های سنتی شکم بسیار مفید هستند.

افزایش مصرف آب

نوشیدن آب بیشتر یکی از بهترین راه ها برای کاهش چربی شکم در زنان است. صبح ها که از خواب بیدار می شوید حداقل دو لیوان آب بنوشید. قبل از هر وعده غذایی دو لیوان آب بنوشید تا کالری دریافتی خود را بهتر کنترل کنید و مطمئن شوید که در طول روز ۱۲ لیوان آب می نوشید.