فرد مضطرب
راه برای کمک به فرد مضطرب

راه برای کمک به فرد مضطرب، اضطراب یک واکنش طبیعی انسان در برابر استرس است و بسیاری از ما آن را به طریقی یا دیگری در شرایط تهدید کننده زندگی یا استرس تجربه می کنیم ، اما اگر اضطراب بیش از حد ، غیر منطقی و غیرقابل کنترل باشد ، زندگی روزمره را مختل می کند و و باید درمان شود.

راه برای کمک به فرد مضطرب

اضطراب یک واکنش طبیعی انسان در برابر استرس است و بسیاری از ما آن را به طریقی یا دیگری در شرایط تهدید کننده زندگی یا استرس تجربه می کنیم ، اما اگر اضطراب بیش از حد ، غیر منطقی و غیرقابل کنترل باشد ، زندگی روزمره را مختل می کند و و باید درمان شود.

علاوه بر درمان ، اطرافیان فرد مضطرب باید به او کمک کنند تا استرس را از بین ببرد تا بیمار بتواند بر اضطراب خود غلبه کند.

به آنها در تشخیص مشکل کمک کنید

مشاهده علائم استرس در دیگران آسان تر از آن است که در خود ما وجود دارد ، و افراد مضطرب اغلب نمی خواهند اعتراف کنند که در این مورد مشکلی دارند. بسیاری از افراد ، با وجود علائم هشدار دهنده ، تا زمانی که دیگر توانایی تحمل آن را ندارند ، به اضطراب خود اهمیت نمی دهند ، اگر تغییراتی در رفتار فرد مشاهده کردید که نشانگر استرس است ، به او کمک کنید.

به حرف هایشان خوب گوش کنید

صحبت آزادانه با کسی که به او اعتماد داریم می تواند به ما کمک کند چیزها را متفاوت ببینیم و راه حل های جدیدی پیدا کنیم ، و حتی دانستن اینکه شخصی در آنجا می خواهد ما را بشنود می تواند تغییر بزرگی ایجاد کند. گذراندن وقت و توجه با یک فرد تحت فشار یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای حمایت از او انجام دهید.

اطمینان خاطر دهید

وقتی عمیقاً فکر کنید یافتن راه حل برای مسئله دشوار است ، بنابراین یافتن راه حل برای یک فرد مضطرب آسان نیست. یادآوری و اطمینان خاطر به شخص اینکه این کار برای همیشه دوام نخواهد داشت و وضعیت می تواند بهبود یابد ،به او در رفع استرس کمک زیادی می کند.

حمایت کنید

اگر یک مشکل خاص باعث ایجاد استرس در فرد شده باشد ، مانند نگرانی در مورد مسائل مالی ، از دست دادن شغل یا مشکلات ارتباطی ، ممکن است بتوانید راه حل های عملی (حمایت عاطفی ، حمایت مالی و غیره) پیدا کنید تا با شرایط راحت تر کنار بیاید.

انگیزه دهید

هر روز صبح برای آنها پیامک ارسال کنید و به هر روشی که می توانید به آنها انگیزه دهید تا فکر در مورد مسائل و مشکلات خود را کاهش دهند ، با اعتماد به نفس بالا با واقعیت زندگی آنها روبرو شوند و هرچه زودتر از این شرایط خارج شوند.