راههای ساده برای لاغری شکم
راههای ساده برای لاغری شکم

راههای ساده برای لاغری شکم؛ یکی از دغدغه هایخانم ها و آقایانی که به تناسب اندام علاقه دارند، لاغری شکم و پهلو و سوزاندن چربی های آن است. خوردن غذاهای سالم، پرهیز از چربی ها و غذاهایی که باعث چاقی می شوند و انجام برخی ورزش ها به شما کمک می کند از چاقی موضعی به خصوص چاقی در ناحیه شکم جلوگیری کنید.

بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید

برای کاهش وزن باید میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهید و با ورزش و پیاده روی کالری بسوزانید تا وزن کم کنید. با مصرف کالری کمتر و مصرف انرژی بیشتر، چربی های ذخیره شده را می سوزاند، روزانه یک ساعت پیاده روی با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت حدود ۱۴۵ کالری می سوزاند.

مصرف غذای خود را کاهش دهید

برای کاهش وزن و خلاص شدن از شر چربی های شکم، باید مقدار غذایی که می خورید را کاهش دهید و در بشقاب های کوچک بخورید. روغن و چربی را از غذای خود حذف کنید و هنگام خوردن سالاد از سس استفاده نکنید.

برای کاهش وزن این کارهای ساده را انجام دهید

برای کاهش وزن، دورتر از مقصد خود پارک کنید و پیاده روی کنید.

برای تردد در سطح شهر از دوچرخه سواری بهره ببرید .

به جای آسانسور یا پله برقی از پله ها استفاده کنید.

بعد از غذا پیاده روی کنید.

از پشت میز بلند شوید تا فعالیتی انجام دهید.

فعالیت های سرگرم کننده ای مانند پیاده روی در طبیعت، رقصیدن و بازی با کودک خود انجام دهید.
فیبر بیشتری بخورید

خوردن غذاهایی که حاوی فیبر بیشتری هستند باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری کنیم. این غذاها باعث پاکسازی بدن و کاهش سطح کلسترول می شوند.

آهسته غذا بخورید

هرگز با عجله غذا نخورید، آهسته غذا خوردن باعث می شود مغز شما پیام زود سیر شدن را دریافت کند و دیگر تمایلی به غذا خوردن نداشته باشید.

استرس خود را کاهش دهید

استرس ترشح هورمون ها را در بدن افزایش می دهد، عادات غذایی را مختل می کند و میل به غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

به اندازه کافی خوابیدن

کمبود خواب منجر به افزایش هورمون استرس در بدن، تجمع چربی شکم، کاهش سطح هورمون لپتین (کنترل اشتها) می شود و فرد را به خوردن غذاهای ناسالم مانند کیک، شیرینی و چیپس سیب زمینی متمایل می کند.