در سالروز تولد عرفان زمانی: عرفان را با تیر زدند و بالای سرش ایستادند تا جان دهد
در سالروز تولد عرفان زمانی: عرفان را با تیر زدند و بالای سرش ایستادند تا جان دهد

در سالروز تولد عرفان زمانی؛ شهروندانی که خانواده‌شان در اعتراضات انقلابی ایران کشته شدند، در تولد عرفان زمانی، عکس‌هایی از او را منتشر کردند و به یاد او احترام گذاشتند. فاطمه حیدری، خواهر جواد حیدری، تصویری از لحظه تیرخوردن عرفان را بازنشر کرد و نوشت: “عرفان را با تیر زدند و بالای سرش ایستادند تا جان دهد.”

در سالروز تولد عرفان زمانی: عرفان را با تیر زدند و بالای سرش ایستادند تا جان دهد

در روز تولد عرفان زمانی، بسیاری از شهروندان و خانواده‌های دادخواه که از اعضای خانواده‌شان در جریان خیزش انقلابی مردم ایران جان باخته بودند، تصاویری از این معترضان کشته‌شده را به اشتراک گذاشتند تا یادآوری‌ای از ایشان داشته باشند. یکی از این تصاویر، لحظه‌ای را نشان می‌دهد که عرفان زمانی با تیری به كشته شد. فاطمه حیدری، خواهر جواد حیدری، با انتشار این تصویر، نوشت: “عرفان را با تیر زدند و بالای سرش ایستادند تا جان دهد.”

شلیک نیروهای حکومتی 

عرفان زمانی در تاریخ ۲۷ مردادماه ۱۳۷۸ به دنیا آمد. او در روز ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در شهر لاهیجان به واسطه شلیک توسط نیروهای حکومتی جان خود را از دست داد.

مهسا امینی کیست؟

مهسا امینی دختر ۲۲ ساله در شهر سقز در شمال غرب ایران به دنیا آمد. او به تازگی در دانشگاه ارومیه پذیرفته شده بود و در آستانه شروع تحصیل بود.

مهسا امينى، دختر جوان که به همراه خانواده خود در تهران برای دیدار با بستگان خود در حال بازدید بود، شامگاه سه شنبه در حوالی ایستگاه مترو شهید حقانی توسط اعضای گشت ارشاد دستگیر شد.

و به دلیل آسیب شدید مغزی در اثر ضرب و جرح ماموران در خودروی گشت ارشاد و بازداشتگاه «وزرا» تهران به کما رفت، و درگذشت.

با اعلام خبر مرگ او، خشم مردم در شبکه های اجتماعی منفجر شد، مردم سعی کردند در مقابل بیمارستان تظاهرات کنند، اما نیروهای امنیتی سعی کردند از تجمع آنها جلوگیری کنند.