درخواست اخوان المسلمین در مورد
درخواست اخوان المسلمین در مورد "جنگ در غزه"، آنها چه گفتند؟

درخواست اخوان المسلمین در مورد “جنگ در غزه”، آنها چه گفتند؟؛ صلاح عبدالحق، راهنمای عمومی موقت اخوان المسلمین گفت: من امروز با شما صحبت می کنم پس از آن که جنگ غزه به ماه ششم خود نزدیک شد و درد و رنج در نوار محاصره شده غزه به حدی رسیده بود که قلب ها نزدیک بود. تجاوز وحشیانه اسرائیل از هر تصوری فراتر رفته است…کشتار، تخریب، آوارگی و گرسنگی.

سخنرانی تلویزیونی اخوان المسلمین در مورد “جنگ در غزه”

صلاح عبدالحق، راهنمای عمومی موقت اخوان المسلمین گفت: من امروز با شما صحبت می کنم پس از آن که جنگ غزه به ماه ششم خود نزدیک شد و درد و رنج در نوار محاصره شده غزه به حدی رسیده بود که قلب ها نزدیک بود. تجاوز وحشیانه اسرائیل از هر تصوری فراتر رفته است…کشتار، تخریب، آوارگی و گرسنگی. این تجاوز ده ها هزار شهید و مجروح، بیش از دو میلیون آواره بر جای گذاشت… گرسنگی تقریباً آنها را نابود کرد. و صدها هزار خانه، مدرسه، بیمارستان و عبادتگاه در یک جنگ نسل کشی که زشت ترین جنگ در تاریخ مدرن و معاصر ما است، و یک فاجعه انسانی که جهان را شرمنده می کند، ویران شد.

همه اینها در حال رخ دادن است و واکنش های رسمی دولت های عربی ما زیر سطح وظیفه و مرز فاجعه است و ارتش های عربی ما هنوز در دام تصمیمی هستند که هرگز خارج از وجدان ملت نخواهد بود.

ملت های ما همچنان از حاکمان می خواهند که مواضع خود را بیان کنند و متجاوزان را مجبور به توقف تجاوز کنند، سفارتخانه های دشمن در کشورهای ما همچنان باز است و آذوقه و سلاح های اشغالگر همچنان از سرزمین ها و مرزهای ما عبور می کند. که فقط برای محافظت از ما بود آنها اکنون دشمن را از تهاجم ما محافظت می کنند. و مردم نمی توانند به ندای وظیفه پاسخ دهند … تا گرگ های جنگل بتوانند تکه ای را تصاحب کنند.

درخواست اخوان المسلمین در مورد “جنگ در غزه”، آنها چه گفتند؟

خطاب به حاکمان عرب، من فراخوان خود را برای تلاش سخت برای توقف جنگ می‌رسانم، و به طور خاص فراخوان خود را می‌گویم: مصر، کشور مستقل بر گذرگاه رفح، و به طور خاص فراخوان خود را می‌گویم: پادشاهی عربستان سعودی، که در جهان اسلام جایگاهی دارد و من به طور خاص دعوت خود را مطرح می کنم: اردن، کشور همسایه فلسطین.

اقدامات زیادی در این زمینه وجود دارد. توقف جنگ و باز کردن گذرگاه رفح برای رساندن کمک‌های بشردوستانه کمترین کاری است که می‌توانیم در حمایت از فلسطین انجام دهیم. زندگی هایی که هر روز از دست می روند

ای مردم جهان اسلام شما را می‌خوانم و تجاوز طولانی شده است… و ما به شنیدن اخبار آن عادت کرده‌ایم، پس از شما می‌خواهم که از پیگیری فاجعه دست برندارید و خسته نباشید. از حرف زدن در موردش، تا گوش دنیا را با آن زنگ بزنم… غزه گرسنه نخواهد شد در حالى كه ما سیر هستيم غزه نمی میرد و وما حشت نمی کنیم ما تا زمانی که برادرانمان در امان نباشند خوشبخت زندگی نمی کنیم و تصمیمی نخواهیم گرفت و تا زمانی که جنگ تمام شود.