حمله شیمیایی به دبیرستان دخترانه
حمله شیمیایی به دبیرستان دخترانه "مجتبی جعفری" در كرمانشاه

حمله شیمیایی به دبیرستان دخترانه “مجتبی جعفری” در كرمانشاه؛ مدرسه دخترانه عفاف در منطقه ۲ تهران مورد حمله شیمیايى قرار گرفت.

حمله شیمیایی به دبیرستان دخترانه “مجتبی جعفری” در كرمانشاه

ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهند در روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه، دبیرستان دخترانه «مجتبی جعفری» در کرمانشاه، هدف یک حمله شیمیایی قرار گرفته است.

بر اساس ویدیوهایی که در روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه منتشر شده بودند، مدارس دخترانه “عفاف” و “سجادیه” در تهران با حمله شیمیایی مواجه شدند و تعدادی از دانش‌آموزان به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

مسمومیت دانش‌آموزان

همچنین در روز شنبه نیز، علائم مسمومیت در دانش‌آموزان چندین مدرسه دخترانه در شهرهای قزوین، مهاباد، ایذه، سنندج و سرپل‌ذهاب گزارش شده بود.

با اینکه چند ماه از شروع بروز این مسمومیت‌های گسترده گذشته، هنوز عوامل و هویت آن‌ها و نیز روشی که برای مسموم‌سازی استفاده می‌شود، نامشخص و مشکوک است.

وضعيت وخيم دختران دانش آموز بعد از حمله شیمیايى

به گزارش‌ها، مدرسه دخترانه نسیبه که در میدان کوهنورد شهر سنندج واقع است، با این مشکل روبرو شده و به دلیل مسمومیت گسترده دانش‌آموزان، ۸ دستگاه آمبولانس آنها را به مراکز درمانی منتقل کرده‌اند.

در همین زمان، چهار مدرسه دخترانه در شهر گیلانغرب، شامل هنرستان اندیشه، راهنمایی ۱۷ شهریور و دبیرستان‌های عصمت، خدیجه کبری نیز شاهد مسموم شدن دانش‌آموزان بودند و آنها را به مراکز درمانی منتقل کردند.