حمله سایبری ایالات متحده به کشتی تجسسی ایران در دریای سرخ
حمله سایبری ایالات متحده به کشتی تجسسی ایران در دریای سرخ

حمله سایبری ایالات متحده به کشتی تجسسی ایران در دریای سرخ؛ روزنامه نیویورک تایمز و شبکه ان‌بی‌سی نیوز اعلام کردند که مقامات آمریکایی از یک حمله سایبری ایالات متحده به یک کشتی تجسسی ایران در دریای سرخ خبر داده‌اند.

حمله سایبری ایالات متحده به کشتی تجسسی ایران در دریای سرخ

به گفته ان‌بی‌سی نیوز که به نقل از سه مقام آمریکایی این خبر را گزارش کرده، ایالات متحده اخیراً یک حمله سایبری علیه یک شناور ایرانی که در دریای سرخ و خلیج عدن برای جمع‌آوری اطلاعات درباره کشتی‌های تجاری حضور داشت، انجام داده است.

ان‌بی‌سی نیوز اظهار کرده که این حمله سایبری در یک هفته گذشته به عنوان بخشی از پاسخ دولت ایالات متحده به حمله پهپادی شبه نظامیان تحت حمایت ایران به پایگاه “برج ۲۲” آمریکا در اردن، صورت گرفته است. در این حمله پهپادی، سه عضو ارتش ایالات متحده کشته و بیش از ۳۰ سرباز زخمی شده‌اند.

عملیات سایبری علیه کشتی

این گزارش می‌افزاید که هدف اصلی از این عملیات سایبری، مختل کردن توانایی کشتی تجسسی ایران به منظور به اشتراک گذاشتن اطلاعات با شبه‌نظامیان حوثی در یمن بوده است.

یک مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی نیوز اطلاع داده که عملیات سایبری علیه کشتی ایرانی با نام “ام وی بهشاد” صورت گرفته است. در حالی که دو مقام دیگر از افشای نام کشتی خودداری کرده‌اند.

کشتی “بهشاد” که یک شناور تجسسی ایرانی است، پیش‌تر به اتهام تامین اطلاعات برای حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن، مورد سوءاستفاده از سوی شبه‌نظامیان حوثی در یمن قرار گرفته بود.