حمله به کارگران نیشکر هفت‌تپه در روز جهانی کارگر
حمله به کارگران نیشکر هفت‌تپه در روز جهانی کارگر

حمله به کارگران نیشکر هفت‌تپه در روز جهانی کارگر؛ گزارش شده است که صبح دوشنبه ۱۱ اردیبهشت، همزمان با روز جهانی کارگر، نیروهای حراست شرکت نیشکر هفت‌تپه، جمعی از کارگران معترض این شرکت را به همراه نمایندگان آن‌ها، ضرب و شتم کرده‌اند.

حمله به کارگران نیشکر هفت‌تپه در روز جهانی کارگر

بر اساس گزارش، در حین تجمع کارگران معترض برای جشن روز جهانی کارگر در مقابل دفتر مدیرعامل و درخواست پخش شیرینی، بیش از ۵۰ نفر از عوامل حراست و چند نفر از غیرکارگران، به سمت آن‌ها حمله کردند و به ضرب و شتم کارگران پرداختند. این خبر از طریق کانال تلگرامی “هفت‌تپه” منتشر شده است.

به گزارش وب سایت “امتداد”، تعدادی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، روز ۱۰ اردیبهشت با اعتراض به سخنان مدیرعامل شرکت، عبدالعلی ناصری، تجمع اعتراضی را شروع کردند و وعده غذایی خود را کنار گذاشته، اعلام اعتصاب غذای خشک کردند.

کارگران این شرکت در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات مختلف، از جمله مشکلات معیشتی، بارها به تجمع و اعتراض پرداخته‌اند و در برخی موارد نیز مورد حمله و بازداشت قرار گرفته‌اند.

آقای ناصری شرکت هفت‌تپه را به خر تشبیه کرد

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای عبدالعلی ناصری، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، در گفت‌وگو با این خبرگزاری، با بیان جمله «خر مال کسی است که سوارش می‌شود»، شرکت را به خر تشبیه کرد و اظهار کرد که خود و همکارانش نیز همانند سایر کارکنان، سوار این خر شده‌اند و پیاده نخواهند شد.

با بیانیه‌ای از سوی مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه، جامعه کارگری با واکنش شدیدی مواجه شد و برخی از فعالان کارگری، با اعلام ادامه اعتصاب غذا، خواستار عذرخواهی رسمی عبدالعلی ناصری بابت بیانیه‌هایی که به نظرشان “زننده” بود، شدند.