حسام‌الدین آشنا
فایل صوتی ظریف؛ حسام‌الدین آشنا استعفا کرد، و ربیعی جانشین وی شد

فایل صوتی ظریف؛ حسام‌الدین آشنا استعفا کرد، و ربیعی جانشین وی شد، حسن روحانی به دنبال انتشار فایل محرمانه و جنجالی گفت‌‌و‌گو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، روز پنجشنبه ، علی ربیعی جانشین حسام الدین آشان به عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری شد.

حسام‌الدین آشنا استعفا کرد، و ربیعی جانشین وی شد

حسن روحانی به دنبال انتشار فایل محرمانه و جنجالی گفت‌‌و‌گو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، روز پنجشنبه ، علی ربیعی جانشین حسام الدین آشان به عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری شد.

خبرگزاری ایرنا ، پنجشنبه ،۹ اردیبهشت ، نوشت که آقای آشنا پس از انتشار این فایل و جنجال های به وجود آمده در صحنه سیاسی ایران “استعفا” داد.

در همین حال ، خبرگزاری تسنیم گزارش داد که حسن روحانی آقای آشنا را که به مدت 7 سال رئیس مرکز استراتژیک ریاست جمهوری بود ، “برکنار” کرد.

حسام‌الدین آشنا؛ متهم ردیف‌اول افشای فایل صوتی ظریف

آقای آشنا که در برخی رسانه ها به عنوان “متهم ردیف اول” در انتشار فایل صوتی معرفی می‌شود ، به دلیل توییت های جنجالی و در بسیاری مواقع نامفهوم که بیشتر کنایه به رقبای دولت بود، شناخته می‌شد.

انتشار فایل صوتی گفت‌وگوی محمدجواد ظریف با سعید لیلاز ، روزنامه نگار نزدیک به دولت حسن روحانی ، در سیاست های ایران تبلیغات گسترده ای انجام شده است و چندین نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد با آقای ظریف شده اند.

حسینعلی حاجی دلیگانی،عضو هیئت رئیسه مجلس نیز از قوه قضائیه خواست تا در این ماجرا مداخله کند و گفت حتی پس از پایان دولت روحانی ، پاسخگویی حسام‌الدین آشنا در این زمینه پایان نمی‌پذیرد و باید پاسخگوی این موضوع باشد.