جزئیات بازداشت

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد در آذربایجان غربی، مهراب پوراکبر، از جزئیات بازداشت چهار مدل زن و  صاحب یک مغازه‌ پارچه‌ فروشی در این شهر خبر داد.

امروز صبح، ۲۱ تیر،  دادستان عمومی مهاباد گفت که این چهار مدل به عنوان مدل در افتتاحیه فروشگاه حضور داشتند.

وی اضافه کرد که پارچه‌ فروشی تا اطلاع ثانوی پلمب شد و چهار مدل و صاحب مغازه به اتهام عدم رعایت عرف و اخلاق دستگیر شدند و پرونده آنها در دست بررسی است.

ویدئویی از مراسم افتتاحیه یک پارچه‌ فروشی در مهاباد در شبکه های اجتماعی منتشر شد و زنان حاضر در مراسم افتتاحیه بدون حجاب اسلامی ندارند.

به نوبه خود، اکبر تایوغ، مسئول روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، جزئیات بازداشت و پلمپ شدن مغازه را اعلام کرد و گفت که سایر عوامل درگیر شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

مسئول روابط عمومی دادگستری همچنین خبر داد که این اتهامات مربوط به عدم رعایت عرف و اخلاق، تبلیغات نامتعارف و حضور بانوان بدون رعایت موازین شرعی است.

شایان ذکر است که در سال های اخیر مقامات قضایی، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی مدل هایی زن را در شهرهای مختلف ایران دستگیر کرده اند.

در اسفند، سپاه پاسداران در همدان از تحقیقات با ۴۰ نفر را به دلیل ارتباط با عکاسی مدلینگ از زنان اعلام کرد و چند روز بعد، پلیس البرز اعلام کرد که هفت باند را برای ارتباط با مدلینگ دستگیر کرده است.