توماج صالحی به شش سال و سه ماه حبس محکوم شد!
توماج صالحی به شش سال و سه ماه حبس محکوم شد!

توماج صالحی به شش سال و سه ماه حبس محکوم شد؛ یکی از وکلای توماج صالحی، خواننده معترض بازداشت‌شده در جریان اعتراضات ۱۴۰۱، اعلام کرد که به موکل خود حکم قضایی به مدت شش سال و سه ماه حبس به اتهام “افساد فی‌الارض” ابلاغ شده است.

توماج صالحی به شش سال و سه ماه حبس محکوم شد!

روز دوشنبه ۱۹ تیر، رزا اعتماد انصاری، یکی از وکلای آقای صالحی، اعلام کرد که طبق ابلاغیه دادگاه، توماج صالحی به اتهام افساد فی‌الارض به مدت شش سال و سه ماه حبس محکوم شده است.

یکی از وکلای توماج صالحی، خواننده معترض بازداشت‌شده در جریان اعتراضات ۱۴۰۱، از ابلاغ حکم قضایی علیه موکلش شامل شش سال و سه ماه حبس به‌اتهام «افساد فی‌الارض» خبر داد.

او افزود: بر اساس رأی صادره، تنها مجازات سخت در قبال توماج، که شامل شش سال و سه ماه حبس با محاسبه روزهای بازداشت فعلی است، اجرا خواهد شد. همچنین، او از اتهامات توهین به بنیانگذار انقلاب و رهبری و ارتباط با دولت‌های متخاصم برائت یافته است.

توماج صالحی از امروز به بند عمومی زندان منتقل شد

بنا به گفته این وکیل دادگستری، توماج صالحى از امروز به بند عمومی زندان منتقل شده است. قبل از این، او در سلول انفرادی نگهداری می‌شد.

با توجه به گفته خانم اعتماد انصاری درباره “مجازات‌های تکمیلی” علیه موکلش، اعلام شده است که توماج صالحى از تاریخ قطعیت حکم به مدت ۲ سال ممنوع الخروج خواهد بود و پاسپورت او ابطال خواهد شد.

او همچنین به مدت ۲ سال از هرگونه فعالیت، تهیه و تولید آثار موسیقی و خوانندگی محروم می‌شود. توماج همچنین موظف است به مدت ۲ سال در دوره‌های مدیریت رفتار و مهارت‌های دانش شرکت کند که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادستانی اصفهان برگزار می‌شود. بر اساس رای دادگاه، توماج صالحى ملزم است گواهی پایان دوره‌های این کلاس‌ها را به واحد اجرای احکام کیفری ارائه دهد.