تراژدی در رزمایش: سه سرباز ایران به دلیل انفجار مهمات جان باختند
تراژدی در رزمایش: سه سرباز ایران به دلیل انفجار مهمات جان باختند

سه تن از ماموران ارتش ایران در جریان تمرین صحرایی در منطقه جنوب شرقی کشور به دلیل انفجار مهمات کشته شدند. حادثه در مرحله پاکسازی منطقه تمرین از مهمات عمل‌نکرده رخ داده است.

تراژدی در رزمایش: سه سرباز ایران به دلیل انفجار مهمات جان باختند

گزارش‌ها از خبرگزاری فارس نشان می‌دهد که در عصر سه‌شنبه، سه تن از نیروهای ارتش ایران در حین یک تمرین صحرایی به دلیل انفجار مهمات جان خود را از دست دادند. به گزارش فارس، این حادثه در یکی از یگان‌های منطقه جنوب شرقی نیروی زمینی، در حالی رخ داد که در مرحله پاکسازی منطقه تمرین از مهماتی که عمل نکرده بودند، اتفاق افتاد.

تراژدی در رزمایش: فرمانده یگان نوپو زنجان کشته شد

در روز سه‌شنبه، ۲۱ آذر، برخی رسانه‌های ایران اعلام کردند که سه عضو از یگان “نوپو” پلیس زنجان در یک رزمایش کشته و زخمی شده‌اند. بعداً مشخص شد که فرمانده این یگان نیز جزء کشته‌شدگان بوده است. گزارش‌ها اظهار کرده‌اند که این حادثه در طی رزمایش تخریب یگان ویژه در جاده بیجار رخ داده است.

زمان دقیق این اتفاق در گزارش‌ها آورده نشده و تنها به عنوان “اوایل هفته” اشاره شده است. در یک بخش از این رزمایش، انفجار ناشی از تمرینات باعث مصدومیت سه نفر از نیروهای نوپو شده و آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم که به نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ارائه شده و نزدیک به سپاه پاسداران است، پس از سه روز از واقعه، دو نفر از نیروها مرخص شده‌اند، اما نفر سوم با نام علی بیات به علت “مرگ مغزی” درگذشته است.