ترامپ برای حضور در دادگاه وارد نیویورک شد
ترامپ برای حضور در دادگاه وارد نیویورک شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، روز دوشنبه با هواپیمای شخصی خود به سمت نیویورک حرکت کرد تا در دادگاه رسیدگی به اتهام پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره فیلم‌های پورن شرکت کند. وکلای او درخواست ممانعت از حضور دوربین‌های رسانه‌ها در دادگاه را داشتند.

ترامپ برای حضور در دادگاه وارد نیویورک شد

گزارشات نشان می‌دهد که آقای ترامپ قرار است روز سه‌شنبه خود را تسلیم دادستانی منطقه منهتن کند و احتمالاً قبل از حضور در برابر قاضی، انگشت‌نگاری خواهد شد.

ترامپ که ۷۶ ساله است و قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نیز کاندیدا شود، نخستین رئیس جمهور سابق ایالات متحده است که با اتهامات کیفری مواجه شده است. آقای ترامپ پس از پرواز سه ساعت و نیم با هواپیمای شخصی خود از ایالت فلوریدا به فرودگاه لاگواردیا در منطقه کویینز نیویورک رسید.

اجازه فیلمبرداری، عکاسی و پوشش رادیویی؟

گزارش دو منبع مطلع حاکی از این است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، تیم حقوقی خود را با استخدام تاد بلانچ، وکیل برجسته و دادستان فدرال سابق، تقویت کرده است.

آقای بلانچ و وکلا‌ی دیگر آقای ترامپ در دادگاه روز دوشنبه خواستند از قاضی دادگاه اجازه فیلمبرداری، عکاسی و پوشش رادیویی از این محاکمه را ندهد.

ماجرای ۱۳۰ هزار دلاری که ترامپ را به پای میز محاکمه کشاند، چیست؟

وکلای آقای ترامپ در روز دوشنبه، ۱۴ فروردین با جت خصوصی به نیویورک سفر کرده‌اند و عصر سه‌شنبه، ۱۵ فروردین، آقای ترامپ باید خود را در دادگاهی معرفی کند که در هفته گذشته، هیئت منصفه آن، او را در ماجرای لاپوشانی حقایق پول پرداختی به یکی از وکلای سابقش به نام مایکل کوهن «متهم» شناخت.

هیئت منصفه معتقد است که مبلغ ۱۳۰ هزار دلاری که آقای ترامپ به مایکل کوهن پرداخته بود، ممکن است رشوه «حق‌السکوت» به یک زن آمریکایی بازیگر فیلم‌های پورن باشد.

آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶، در سوابق دفاتر تجاری خود، این مبلغ را به عنوان «حق‌الزحمه» وکیل ثبت کرده بود. وکلای آقای ترامپ روز دوشنبه از قاضی دادگاه خواستند که اجازه فیلمبرداری، عکاسی و پوشش رادیویی از این محاکمه را ندهد.