تخصیص بودجه به سینماهای تحت تأثیر کرونا

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأیید اختصاص بودجه مشخص برای حمایت از تئاترها و هنرمندان آسیب دیده از شیوع کرونا ، گفت: “وضعیت ۴۵ تئاتر برای دریافت کمک های حمایتی در حال بررسی است”

همزمان با شیوع ویروس کرونا در مارس ۲۰۱۷ ، تعطیلی فعالیت های فرهنگی و هنری ، از جمله حوزه هنرهای نمایشی ، و ادامه این تعطیلی ها تا پایان ژوئن ۲۰۱۶ ، تئاترها آسیب های زیادی به ویژه در تولید ، اجرا و معیشت مجریان خانواده تئاتر دیدند.

موج دوم و سوم کرونا اجازه ادامه فعالیت هنرمندان را نداد ، زیرا شیوع موج دوم که موج سوم کرونا به دنبال آن انجام شد ، دوباره به تعطیلی فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله تئاتر ادامه داد.

این روند پس از بیش از ۹ ماه از سال ۱۳۹۹ ادامه یافته است ، این بار باعث شده است که نه تنها هنرمندان و گروه های تئاتر بلکه صاحبان تئاتر خصوصی و عمومی نیز از خسارات ناشی از تعطیلی فعالیت های فرهنگی و هنری به دلیل شیوع ویروس کرونا معاف شوند. متحمل خسارات کوچک و بزرگ شود.

بودجه ۳۰ میلیون تومان از هنرمندان تولید و اجرا در فضای مجازی

کادر آشنا بر لزوم حمایت همه جانبه از گروه های نمایشی و تئاترهای خصوصی تأکید کرد: «بر اساس پیش نویس لایحه بودجه و موضوعات تعیین شده برای آن ، امروز می توانیم با اطمینان بگوییم که پشتیبانی و مساعدت ما از هنرمندان به زودی نهایی و عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: “اداره کل هنرهای نمایشی” مطابق وظیفه و رسالت ذاتی خود ، همیشه با برگزاری جشنواره های تئاتر ، حمایت از نمایش های عمومی و تولید نمایشنامه ها به هنرمندان تئاتر کمک کرده و خواهد کرد. ”

و اخیراً تأیید شد که همه گروه هایی که برای اجرای از طریق فضای مجازی اقدام می کنند ، ۳۰ میلیون تومان از اداره کل هنرهای نمایشی دریافت می کنند که خوشبختانه تاکنون ۶۰ پروژه تولیدی و نمایشی دریافت کرده است.

تاکنون ۴۵ تئاتر خصوصی را برای دریافت وام برای جبران خسارتهای ناشی از خاموش شدن ویروس کرونا به حوزه هنری ارجاع داده ایم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین رایزنی های زیادی با مدیران وزارت هنر و مدیران اعتماد هنری انجام داد تا روند اخذ وام برای تئاترهای خصوصی تسریع شود.

آشنا در پاسخ به این سال که تاکنون چه تعداد تئاتر خصوصی برای دریافت وام معرفی شده اند ، گفت: تا پایان هفته گذشته ۲۴ مورد تئاتر خصوصی برای دریافت وام از سوی صندوق اعتباری هنر به بانک عامل معرفی شده بودند و مدیران تئاتر منتظر وام های خود بودند. “