روز جهانی منع خشونت علیه زنان
تجمع در سنندج به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان

گزارش ها حاکی از آن است که در ۲۵ نوامبر مصادف با روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، جمعی از زنان و فعالان مدنی تجمعی را در کوه آبیدر سنندج برگزار کردند.

تجمع در سنندج به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان

در ۲۵ نوامبر مصادف با روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، جمعی از زنان و فعالان مدنی تجمعی را در کوه آبیدر سنندج برگزار کردند.

در این تجمع، زنان و فعالان مدنی پلاکاردهایی را حمل کردند که روی آن نوشته شده بود «زنان را نکشید»، «کشتن زنان تحت هر نامی محکوم است» و ««نه به زن‌کشی» نوشته شده بود.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، یکی از زنان حاضر در این تجمع گزارشی از قتل زناند کشتار زنان از جمله قتل های ناموسی در کردستان و ایران ارائه کرده است.

در سال گذشته ۴۴ زن و دختر در مناطق کُردنشین ایران به قتل رسید

همزمان با این تجمع در روز پنج‌شنبه چهارم آذر، یک وب سایت حقوق بشری در گزارشی درباره خشونت علیه زنان در ایران نوشت که در سال گذشته ۴۴ زن و دختر در مناطق کُردنشین ایران به قتل رسیده و دست‌کم ۱۰۷ مورد نیز خودکشی کرده‌اند

در گزارشی به مناسبت روز جهانی مبارزە با خشونت علیە زنان، ، هه‌نگاو، سایت حقوق بشری که اخبار مناطق کُردنشین ایران گزارش داد که از اوایل آذر پارسال تا آذر امسال ۴۴ مورد قتل زنان و دختران در مناطق کردنشین تایید شده است. که بیشتر آن‌ها توسط «افراد نزدیک خود» کشته شدند.