بی‌رحمی و وحشیانه: زندگی تلخ افراد معلول در مرکز نیلوفران آبی بوشهر
بی‌رحمی و وحشیانه: زندگی تلخ افراد معلول در مرکز نیلوفران آبی بوشهر

بی‌رحمی و وحشیانه: زندگی تلخ افراد معلول در مرکز نیلوفران آبی بوشهر؛ یک ویدیو منتشر شده است که نشان‌دهنده برخورد خشونت‌آمیز با افراد دارای معلولیت ذهنی در یک مرکز نگهداری در شهر بوشهر است.

بی‌رحمی و وحشیانه: زندگی تلخ افراد معلول در مرکز نیلوفران آبی بوشهر

«کمپین معلولان» قسمت‌هایی از یک ویدیوی به مدت ۲۰ دقیقه از مرکز نگهداری با نام «نیلوفران آبی» را در پروفایل اینستاگرام خود منتشر نمود. در این ویدیو، چند کارمند از این مرکز دیده می‌شوند که به افراد دارای معلولیت ذهنی حمله می‌کنند و ضرب و شتم می‌کنند. آنها تلاش می‌کنند با زور، دست و پای این افراد را به تخت ببندند.

با توجه به گزارش ارائه شده توسط «کمپین معلولان»، افراد مورد نظر در این مرکز نه تنها با وحشتناک‌ترین حالت آزار و بدرفتاری مواجه شده‌اند، بلکه وضعیت سوءتغذیه نیز به آنها آسیب زده است. به علاوه، از نظر بهداشتی، شرایط این افراد در این مرکز به شدت نامناسب و بد است.

کمپین معلولان در ادامه اشاره کرده است که این مرکز برای افراد دارای معلولیت ذهنی، «غذاهای غیرمناسب برای انسان» و «خوراکی‌های منسوخ، نامناسب و آسیب‌زا» فراهم می‌کند.

کمپین معلولان، که به پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت در ایران می‌پردازد، در پیامی به سازمان بهزیستی ایران خطاب کرده است. در این پیام آمده است: “آیا آگاهید که در چند روز گذشته چرا فیلم‌های مربوط به مرکز حذف شده‌اند؟ آیا بازرسان بهزیستی این ویدیوها را مشاهده نکرده‌اند؟ چه اقداماتی انجام شده است و چرا هنوز تصمیم به لغو مجوز این مرکز نگهداری اتخاذ نشده است؟”

عامل ضرب و جرح کودکان معلول در مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی، بازداشت شد

مهدی مهرانگیز، رییس کل دادگستری استان بوشهر، اعلام کرد که فرد مسئول اقدام به ضرب و جرح کودکان دارای معلولیت در مرکز نگهداری و توانبخشی «نیلوفران آبی»، بازداشت شده است.