به دلیل خوابیدن با لنز چشمی، یک پسر جوان بینایی خود را از دست داد
به دلیل خوابیدن با لنز چشمی، یک پسر جوان بینایی خود را از دست داد

به دلیل خوابیدن با لنز چشمی، یک پسر جوان بینایی خود را از دست داد؛ یک مرد جوان آمریکایی پس از خوابیدن با لنزهای چسب در چشمانش، نابینا از یک چشم از خواب بیدار شد.

به دلیل خوابیدن با لنز چشمی، یک پسر جوان بینایی خود را از دست داد

مایک کروهولز ۲۱ ساله ،از فلوریدا در ایالات متحده ، دسامبر ۲۰۲۲ ، پس از یک چرت زدن روزانه کوتاه ، در یک چشمش از دست داد.

او می گوید وقتی فراموش کرد که لنزهای خود را بیرون بکشد ، اغلب دچار عفونت هاى چشمی ، گل‌مژه دچار می‌شد؛ اما بعداً ، او در زندگی خود شوکه شد وقتی که به کراتیت آکانتاموبا، انگل ای که بافت را چشم می خورد، مبتلا شده است.

چشمان این جوان به شدت آسیب دیده و در حال حاضر قادر به مطالعه یا کار نیستند.

داستان چیست؟

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده ، این انگل در ۳۳ میلیون نفر در کشورهای توسعه یافته یک نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین بیش از یک ماه طول کشید تا اینکه مایک پس از مراجعه به پزشکان تشخیص داده شد.

او برای درمان چشمش یک حساب دریافت کمک‌های مردمی باز کرد و در مورد آنچه اتفاق افتاده است نوشت: “لنزهای چسب من واقعاً مرا آزار می داد و موضوع به نظر می رسید که او در چشمان من شناور است. من آنها را بیرون آوردم و مشکلی نبود.

صبح روز بعد که از خواب بیدار شدم ، بیس بال بازی کردم و مجبور شدم بلافاصله لنزهایم را بردارم. من به پدرم و مادرم گفتم: من باید به چشم پزشک بروم ، چیز نادرستی وجود دارد. “

پزشک اول در تشخیص مشکل مایک با ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ (HSV-1) اشتباه کرد. بازدید از پنج چشم پزشک و دو متخصص دیگر در قرنیه کمکی نکرد و مشکل مایک دوباره به عنوان ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ تشخیص داده شد. داروهایی که بیش از سود و عجله به گسترش انگل آسیب می رسانند ، تجویز شدند.

سرانجام ، در۲۱ ژانویه در موسسه چشم پالمر بسکام، وضعیت او را به‌درستی ابتلا به کراتیت آکانتاموبا تشخیص دادند، پس از آن ، وی تحت درمان فتودینامیک قرار گرفت. درمانی که توسط بیماران سرطانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین ، جراحی فلپ ملتحمه ، که در طی آن جراحان بخشی ازسفیدی چشم مایک را از بین می برند و او را روی مردمک چشمش گذاشتند تا به او اجازه دهد تا با انگل مبارزه کند.