بهترین خوراکی و مواد غذایی برای درمان ریزش موی چیست؟
بهترین خوراکی و مواد غذایی برای درمان ریزش موی چیست؟

بهترین خوراکی و مواد غذایی برای درمان ریزش موی چیست؟ ؛ ریزش مو همه را تحت تاثیر قرار می دهد، اگرچه دلایل ریزش مو بسیار زیاد است – از جمله ژنتیک، سن، هورمون ها، مسمومیت های غذایی، مسمومیت ها و داروها – اما تغییر رژیم غذایی می تواند کمک کننده باشد.

اسفناج

در برخی موارد (به ویژه در زنان) کمبود مواد معدنی عامل ریزش مو است. اسفناج سرشار از آهن است و حاوی یک سبوم است که به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو عمل می کند. رنگ سبز برگ ها همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن است. همه اینها به حفظ درخشندگی مو کمک می کند.

ماهی سالمون

بدن انسان می تواند کارهای دیوانه وار زیادی انجام دهد، مانند تبدیل نور خورشید به ویتامین D. با این حال، کاری که نمی تواند انجام دهد، ساخت اسیدهای چرب امگا ۳ است. علاوه بر کمک به تناسب اندام و عاری از بیماری، امگا ۳ به موهای شما اجازه رشد می دهد و آنها را درخشان و پر نگه می دارد.

بهترین خوراکی و مواد غذایی برای درمان ریزش موی چیست؟
بهترین خوراکی و مواد غذایی برای درمان ریزش موی چیست؟

“امگا ۳ ضد التهاب است. اگر التهاب دارید و باعث ریزش مو می شود، می توانند کمک کنند.” بهتر است امگا ۳ خود را از منابع طبیعی مانند سالمون و ماهی های آب سرد مانند ماهی ساردین و ماهی خال خال دریافت کنید.

چغندر

ریشه قرمز یاقوتى قرمز حاوی مواد شیمیایی طبیعی به نام نیترات است و پس از تجزیه در بدن، این مواد شیمیایی ممکن است به افزایش گردش خون کمک کند، که ممکن است اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول‌های ترشحی مو برساند.

مرغ

نوعی اسید چرب غیراشباع چندگانه، اسید چرب امگا ۶ که به اسید آراکیدونیک معروف است، رشد مو را تحریک کرده و آن را ضخیم و سالم می کند. طبق نظرسنجی بررسی سلامت و تغذیه، مرغ منبع اصلیجذب در آمریکا است