برف و سرما باعث تعطیلی مدارس و ادارات در استان‌های ایران
برف و سرما باعث تعطیلی مدارس و ادارات در استان‌های ایران

برف و سرما باعث تعطیلی مدارس و ادارات در استان‌های ایران؛ همانطور که بارش برف و باران، کولاک و یخبندان بسیاری از استان‌های ایران را تحت تاثیر قرار داده است، در برخی مناطق از جمله خراسان شمالی، کمبود گاز به اندازه‌ای جدی شده است که باعث تعطیلی مدارس و ادارات شده است.

برف و سرما باعث تعطیلی مدارس و ادارات در استان‌های ایران

کارگروه مدیریت انرژی خراسان شمالی در جلسه شامگاه یکشنبه ششم اسفند تصمیم گرفته است که به منظور کنترل مصرف گاز، مدارس و ادارات در این استان در روز دوشنبه تعطیل باشند.

در استان تهران نیز، حامد یزدی‌مهر، مدیرکل مدیریت بحران، هشدار داده است که در صورت عدم اعمال محدودیت در مصرف گاز توسط صنایع و ادارات، سیستم گازرسانی در بخش‌های مربوطه قطع خواهد شد.

شرکت ملی گاز با انتشار اطلاعیه‌ای درباره «مدیریت مصرف گاز» در استان‌های تهران، گیلان، البرز، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی تأکید کرد.

احتمال قطع گاز

در این اطلاعیه، همچنین هشدار داده شده است که در صورت عدم مدیریت مصرف، احتمال قطع گاز در نیروگاه‌های تولید برق نیز وجود دارد و در صورتی که این اتفاق بیفتد، قطعی برق در منازل احتمالی است.

اعلام تعطیلی مدارس در شمار زیادی از شهرهای ایران به دلیل شرایط جوی نامساعد و مشکلات مربوط به تأمین انرژی اتخاذ شده است. در این روزها، فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس به صورت غیرحضوری و از راه دور انجام می‌شود به منظور حفظ ایمنی و رفاه عمومی در برابر شرایط نامساعد.