ایلان ماسک و شرکت نورالینک، اولین تراشه مغزی را با موفقیت در سر یک انسان کاشت
ایلان ماسک و شرکت نورالینک، اولین تراشه مغزی را با موفقیت در سر یک انسان کاشت

ایلان ماسک و شرکت نورالینک، اولین تراشه مغزی را با موفقیت در سر یک انسان کاشت؛ ایلان ماسک گفت که اولین بیمار انسانی از استارتاپ “نورالینک” کاشت تراشه مغزی دریافت کرد.

ایلان ماسک و شرکت نورالینک، اولین تراشه مغزی را با موفقیت در سر یک انسان کاشت

در تاریخ ۲۹ ژانویه (۹ بهمن)، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس و یک میلیاردر آمریکایی، اعلام کرد که استارت‌آپ خود به نام “نورالینک” با مقر در ایالت کالیفرنیا، اولین ایمپلنت مغزی خود را با ابعادی معادل یک سکه درون سر یک بیمار جا داده است.

این اطلاعات به دنبال دریافت موافقت برای یک آزمایش بالینی جدید از سوی آژانس تنظیم مقررات دارو و تجهیزات پزشکی آمریکا در ماه مه اعلام شده بود.

در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، ایلان ماسک اعلام کرد که تراشه جدید این استارت‌آپ با نام “تله‌پاتی” نامیده شده و نتایج مقدماتی نشان می‌دهد که فعالیت‌های عصبی اسپایکی (نوعی فعالیت نورونی) امیدوارکننده است.

او افزود که حال و روز فردی که این تراشه را دریافت کرده خوب است و در مسیر بهبودی قرار دارد.

هدف اصلی این استارت‌آپ ایجاد فرصتی برای بهبود و بازگشت عملکردی در بیماران

نورالینک اعلام کرده است که از طریق کاشت تراشه‌هایی در مغز افراد، هدف اصلی این استارت‌آپ ایجاد فرصتی برای بهبود و بازگشت عملکردی در بیماران فلج، بازگرداندن بینایی به نابینایان، و حتی درمان بیماری‌های نورولوژیکی مانند افسردگی، آلزایمر، و پارکینسون است.

این اقدام نشان‌دهنده تلاش نورالینک در حوزه فناوری مغز و ایمپلنت‌های عصبی برای بهبود کیفیت زندگی افراد با اختلالات عصبی و نورولوژیک است.