ایران از اینترپل می خواهد ۴ مظنونی را که در ترور فخری زاده نقش داشته اند دستگیر کند

مهدی حاجیان سخنگوی پلیس ایران امروز ، دوشنبه ، گفت که کشورش از اینترپل خواسته است تا برای “۴ متهم” که در ترور فخری زاده دست داشتند ، دستور بازداشت قرمز صادر کند.

حاجیان از بیان جزئیات بیشتر در مورد این افراد و کشوری که در آن اقامت دارند خودداری کرد.

و مقامات ایرانی قبلاً تأیید کرده بودند که محسن فخری زاده از طریق استفاده از سلاح های خودکار و با کمک برنامه های هوش مصنوعی مورد هدف قرار گرفت و هیچ شخصی در صحنه ترور حضور نداشت ، اما طی روزهای اخیر ایران شناسایی و حتی دستگیری افرادی را که در قتل فخری زاده دست داشتند ، اعلام کرد. .

حسین امیر عبدالهیان ، مدیرکل امور بین الملل پارلمان ایران ، در ۸ دسامبر اعلام کرد که برخی از کسانی که در این حمله دست داشتند “شناسایی و دستگیر شدند”.

اظهارات اخیر سخنگوی پلیس ایران بیانگر آن است که مقامات ایرانی معتقدند “کسانی که در ترور دست داشتند” کشور را ترک کرده اند.

پیش از این ، گزارش هایی دریافت شده بود که نیروهای امنیتی ایران ء در پس زمینه ترور فخری زاده ء در جبهه جاسوسی در بان ، کردستان عملیات جاسوسی انجام داده و عکس های ۵ نفر را به مردم شهر نشان داده و از مردم در مورد هویت آنها سوال کرده اند.

محسن فخری زاده در تاریخ ۲۷ نوامبر در منطقه آبسرد دماوند کشته شد.

محسن فخری زاده ، چهره برجسته برنامه هسته ای و موشکی ایران ، روز جمعه در تیراندازی در حوالی تهران کشته شد و از آن زمان به بعد ، مقامات جمهوری اسلامی گزارش های مختلفی از نحوه ترور وی ارائه داده اند.