اعتراضات شبانه: حمایت مردم از توماج صالحی
اعتراضات شبانه: حمایت مردم از توماج صالحی

تصاویر ویدئویی نشان می دهد که مناطقی از تهران از جمله ستارخان، اکباتان، بلوار فردوس و هفت‌حوض نارمک، عصر روز شنبه ۱۲ آذرماه صحنه تظاهرات خیابانی علیه جمهوری اسلامی بود و در برخی مناطق نیز معترضان از داخل‌ واحدهای مسکونی ضد حکومتی شعار می دادند.

اعتراضات شبانه

در بوکان معترضان یکى از جاده ها را بستند و در آبادانان نیز خانواده های بازداشت‌شدگان در مقابل دادگستری تحصن شبانه داشتند.

عصر روز شنبه ۱۲ آذرماه، جمعی از تظاهرکنندگان در خیابان ستارخان تهران تجمع کردند و شعارهایی علیه نظام جمهوری اسلامی سر دادند که از جمله آنها شعارهای «فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی»، و همچنین شعار «هشتادیا تو حبسن، بی‌غیرتا نشستن».

در شهرک اکباتان که از آغاز اعتراضات سراسری یکی از کانون‌های تظاهرات شبانه غرب تهران بود، شامگاه شنبه بار دیگر جمعی از مردم در محوطه این شهرک تظاهرات کردند.

بادکنک هایی با شعار «زنده باد توماج صالحی» در آسمان تهران

در بلوار فردوس نیز جمعی از مردم شامگاه شنبه بار دیگر به خیابان آمدند و علیه جمهوری اسلامی شعار سر دادند. در بخشی از تظاهرات شامگاه شنبه، معترضان در بلوار فردوس با سردادن شعار «ما همه توماج هستیم،‌ بجنگ تا بجنگیم» از این خواننده رپ و موسیقی اعتراضی حمایت کرده و خواستار آزادی او شدند.

توماج صالحی از ابتدای آبان ماه توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده است. این خواننده رپ از ابتدای اعتراضات سراسری در ایران بارها حمایت خود را از مردم و این اعتراضات اعلام کرده است.

به گفته رئیس کل دادگستری اصفهان، در کیفرخواست صادره از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، توماج صالحی به «افساد فی‌لارض» متهم شده است که از جمله اصلی‌ترین مجازات‌های آن در جمهوری اسلامی “اعدام” است.

علاوه بر شعارهای دسته جمعی مردم خیابان فردوس در حمایت از توماج صالحی، تعدادی از تظاهرکنندگان شامگاه شنبه ۱۲ آذرماه به مناسبت تولد این خواننده رپ بازداشت شده، بادکنک هایی با شعار «زنده باد توماج صالحی» در آسمان تهران به پرواز در آوردند.