استاد حوزهٔ علمیهٔ قم: تحت فشارم برای اعتراف اجباری
استاد حوزهٔ علمیهٔ قم: تحت فشارم برای اعتراف اجباری

استاد حوزهٔ علمیهٔ قم: تحت فشارم برای اعتراف اجباری؛ محمدتقی اکبرنژاد، استاد حوزه علمیهٔ قم که توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده، در یک تماس صوتی از زندان قم در مورد وضعیت خود در بازداشت شرایطی را شرح داده است.

استاد حوزهٔ علمیهٔ قم: تحت فشارم برای اعتراف اجباری

اکبرنژاد اعلام کرده که پس از بازداشت، ۱۴ روز در سلول انفرادی از سوی بازداشتگاه‌های امنیتی نگهداری شده و به فشار و اجبار برای اخذ اعترافات متعرض شده است.

با توجه به اظهارات آقای اکبرنژاد، نهادهای امنیتی فشار زیادی را بر خانواده‌های نیازمند جامعه وارد کرده‌اند تا آن‌ها را به شکایت از وی وادار کنند. به گفته او، این فشار بر اساس اتهاماتی است که به وی معطوف شده، از جمله ادعاهایی که مبنی بر این است که او به عنوان نماینده‌ای از رهبری با افرادی گفت‌وگو کرده و آن‌ها را گمراه ساخته است.

محمدتقی اکبرنژاد، استاد حوزه علمیه قم و منتقد سیاست‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه توسط مأموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

سابقهٔ برخورد قضائی

این استاد حوزهٔ علمیه که سابقهٔ برخورد قضائی با او ثبت شده، در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، سیاست‌های ایران و رهبرايران را مورد انتقاد قرار داده بود.

آقای اکبرنژاد، به‌طور خاص در یک برنامه ویدئویی با عنوان «نقد و مناقشه در گفتار، راهبرد و نگرش امام خمینی» به نقد بنیانگذارايران و سیاست‌های حکومت پرداخته بود. این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی به تعداد زیادی منتشر شده بود.

در این مناظره، آقای اکبرنژاد به‌طور صریح از «ادبیات تنش» و «رجزخوانی» آیت‌الله خمینی انتقاد کرد و اظهار داشت که او «دنیا را بلد نبود، اگر بلد بود کشور را به این سمت نمی‌برد.» او همچنین تحمیل جنگ هشت ساله به کشور را از جمله مصادیق این سخن خود عنوان کرد.