ادامه اعتصاب در بازار طلا تهران؛ تبریز نیز پیوست به اعتراضات
ادامه اعتصاب در بازار طلا تهران؛ تبریز نیز پیوست به اعتراضات

ادامه اعتصاب در بازار طلا تهران؛ تبریز نیز پیوست به اعتراضات؛ چند تا از طلافروشان در بازار تهران اعتراضات خود را به مصوبه مالیاتی مجلس ایران ادامه دادند و دومین روز تعطیلی مغازه‌هایشان را در پیش گرفتند.

ادامه اعتصاب در بازار طلا تهران؛ تبریز نیز پیوست به اعتراضات

این اعتراضات در روز یکشنبه نهم اردیبهشت آغاز شد و بر اساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، روز دوشنبه هم ادامه داشته است. همچنین، گزارش‌ها حاکی از اعتصاب طلافروشان در تبریز نیز در همین راستا بوده و آن‌ها نیز به این اعتراض مشترک شده‌اند.

دولت ابراهیم رئیسی در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ طرح مالیات بر عایدی سرمایه طلا را معرفی کرد که بر اساس این طرح، طلافروشان باید برای دارایی‌های طلای بیش از ۱۵۰ گرم خود مالیاتی به دولت پرداخت کنند.

خرید طلا و جواهرات به ۱۳ درصد افزایش پیدا خواهد کرد

همچنین، مردم در حال حاضر برای خرید طلا و جواهرات ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) پرداخت می‌کنند. طبق طرح، این مالیات به تدریج افزایش می‌یابد و در طی چند سال آینده، هر سال یک درصد به این رقم افزوده خواهد شد. تا پایان برنامه هفتم توسعه، مالیات بر ارزش افزوده برای خرید طلا و جواهرات به ۱۳ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که از ابتدای ماه دی، چهار گروه از اصناف ازجمله طلافروشان ملزم به صدور صورت‌حساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان خواهند بود.