اخراج حنا خلج از خبرگزاری ایرنا به دلیل انتشار استوری انتقادی
اخراج حنا خلج از خبرگزاری ایرنا به دلیل انتشار استوری انتقادی

اخراج حنا خلج از خبرگزاری ایرنا به دلیل انتشار استوری انتقادی؛ در یک گزارش از صفحه اینستاگرامی دفاع از جریان آزاد اطلاعات، خبر اخراج حنا خلج، عکاس خبرگزاری ایرنا از مرکز قزوین، منتشر شده است.

اخراج حنا خلج از خبرگزاری ایرنا به دلیل انتشار استوری انتقادی

در این گزارش آمده که حنا خلج پس از انتشار یک استوری انتقادی از مقامات دولتی، از خدمت خود در خبرگزارى ایرنا تعلیق شده و در نهایت در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ نامه اخراج خود را دریافت کرده است. به نقل از منابع آگاه، این اخراج به دلیل انتقاد حنا خلج از بی‌توجهی مقامات دولتی به تجمع اعتراضی اهالی روستای «رشتقون» در استان قزوین صورت گرفته است.

پس از حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی دولت ابراهیم رئیسی و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روستای “رشتقون” در استان قزوین برای مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی آماده سازی “نهضت ملی مسکن”، روستاییان با برگزاری تجمعی به تملک فراقانونی مراتع و زمین‌هایشان توسط دولت اعتراض کردند.

با این وجود، مقامات دولتی بدون توجه به اعتراضات مردم، پس از برگزاری مراسم، از روستا رفتند. حنا خلج، عکاس خبری از سوی خبرگزاری ایرنا برای عکاسی از این مراسم به روستای رشتقون اعزام شده بود.

تجمع اعتراضی روستاییان

او یک روز بعد با انتشار تصویری از تجمع اعتراضی روستاییان، در استوری اینستاگرامش نوشت: “دیروز در روستای رشتقون پروژه نهضت ملی مسکن آغاز شد و درحالی که وزیر، استاندار و دو نماینده مجلس حضور داشتند، مردم یک‌صدا فریاد زدند، ما راضی نیستیم، حتی اگر افتتاح شود؛ اما صدای مردم در یک متری مسئولین شنیده نشد.” این عکاس خبری مدت کوتاهی پس از انتشار این استوری، احضار و از کار در خبرگزاری ایرنا تعلیق شد.