آیا تمام حساب‌های علی خامنه‌ای در رسانه‌های اجتماعی مسدود شده‌اند؟
آیا تمام حساب‌های علی خامنه‌ای در رسانه‌های اجتماعی مسدود شده‌اند؟

آیا تمام حساب‌های علی خامنه‌ای در رسانه‌های اجتماعی مسدود شده‌اند؟؛ تمام حساب‌های علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در شبکه‌های اجتماعی شرکت متا، از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام، مسدود شده است.

آیا تمام حساب‌های علی خامنه‌ای در رسانه‌های اجتماعی مسدود شده‌اند؟

تمام حساب‌های علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در شبکه‌های اجتماعی شرکت متا، از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام، مسدود شده است. اکانت فارسی علی خامنه‌ای در اینستاگرام که بیش از پنج میلیون دنبال‌کننده داشت، نیز از این مسدودیت تحت تأثیر قرار گرفته است.

به گزارش میدل‌ایست‌آی که از یک سخنگوی شرکت متا نقل شده، دلیل بسته شدن حساب‌های خامنه‌ای را نقض قوانین مربوط به ترویج “سازمان‌ها و افراد خطرناک” برای این شبکه‌های اجتماعی بیان کرده است.

سیاست‌های شرکت متا شامل مواردی مانند “تمجید، حمایت یا نمایندگی از افراد و سازمان‌های خطرناک” و “تحریک به خشونت” است که اگر توسط کاربران نقض شوند، منجر به مسدود شدن حساب‌ها می‌شود.

تمام رسانه‌های اجتماعی محبوب در ایران فیلتر شده‌اند

در حال حاضر، تمام رسانه‌های اجتماعی محبوب در ایران فیلتر شده‌اند، اما مقام‌های ايران به شکل مداومی از آن‌ها برای ترویج سیاست‌های خود بهره‌برداری می‌کنند.

درخواست‌های بارها مطرح شده است که حساب‌های خامنه‌ای در اینستاگرام و رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به‌طور دائمی بسته شوند.

در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰، پیش از آنکه ایلان ماسک توییتر را تصاحب کند، این رسانه اجتماعی یکی از حساب‌های کاربری متعلق به علی خامنه‌ ای را حذف کرد.