آمار تصادفات نوروز: ۸۳ درصد تلفات جانی مرتبط با خودروهای داخلی
آمار تصادفات نوروز: ۸۳ درصد تلفات جانی مرتبط با خودروهای داخلی

آمار تصادفات نوروز: ۸۳ درصد تلفات جانی مرتبط با خودروهای داخلی؛ رئیس پلیس راه کشور اظهار کرد که در سفرهای نوروزی امسال، ۸۳ درصد تصادفات منجر به مرگ به دلیل خودروهای داخلی بوده است.

آمار تصادفات نوروز: ۸۳ درصد تلفات جانی مرتبط با خودروهای داخلی

رئیس پلیس راه کشور اظهار کرد که در سفرهای نوروزی امسال، ۸۳ درصد تصادفات منجر به مرگ به دلیل خودروهای داخلی بوده است. به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسن مؤمنی در روز یک‌شنبه ۱۲ فروردین اعلام کرد که ۱۷ درصد از خودروهایی که در تصادفات شرکت کرده‌اند، خودروهای خارجی بوده و مابقی ۸۳ درصد آنها به خودروهای داخلی نسبت داده می‌شود.

به گفته آقای مؤمنی، ۶۲ درصد از خودروهای داخلی که در تصادفات تلفات جانی به دنبال داشته‌اند، شامل خودروهای «پژو و پراید» بوده‌اند.

با توجه به آمار اعلام‌شده، نسبت تصادفات و تلفات جانی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در سال پارسال، تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور، اعلام کرده بود که ۲۷ درصد از خودروهای درگیر در تصادفات فوتی پژو بوده‌اند و ۲۴ درصد پراید. این نشان می‌دهد که در سال جاری، درصد تصادفات فوتی با خودروهای داخلی افزایش یافته است.

مقامات پلیس نیز هشدارهایی درباره ادامه ساخت خودروهای بی‌کیفیت داخلی صادر کرده‌اند

در سال‌های گذشته، برخی از مقامات پلیس نیز هشدارهایی درباره ادامه ساخت خودروهای بی‌کیفیت داخلی صادر کرده‌اند.

به عنوان مثال، کمال هادیانفر، رئیس وقت پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۹۸ با انتقاد شدید از وضعیت ایمنی برخی از خودروهای داخلی اظهار داشته و اعلام کرده بود که “برخی از خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند.”

بر اساس آمارها، حدود ۹۰ درصد از خودروهای تولید شده در صنعت خودروسازی ایران بر پایه سه پلتفرم قدیمی، یعنی پراید، پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ ساخته می‌شوند.