آزادی محمدتقی اکبرنژاد، روحانی که انتقادگر خامنه‌ای بود، با قید وثیقه
آزادی محمدتقی اکبرنژاد، روحانی که انتقادگر خامنه‌ای بود، با قید وثیقه

آزادی محمدتقی اکبرنژاد، روحانی که انتقادگر خامنه‌ای بود، با قید وثیقه؛ روزنامه‌های داخلی خبر می‌دهند که محمد تقی اکبرنژاد، روحانی که اخیراً در شهر قم بازداشت شده بود و منتقد حکومت محسوب می‌شود، “با قید وثیقه از زندان آزاد شده است.”

آزادی محمدتقی اکبرنژاد، روحانی که انتقادگر خامنه‌ای بود، با قید وثیقه

به گزارش روزنامه شرق در یک مطلب منتشرشده روز یک‌شنبه بیستم اسفند، آقای اکبرنژاد این خبر را در یک پیام صوتی اعلام کرده است.

محمدتقی اکبرنژاد، استاد حوزه علمیهٔ قم که توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده بود، سه روز پیش در یک تماس صوتی از زندان قم، درباره شرایط خود در بازداشت گفته بود.

آقای اکبرنژاد اظهار کرده بود که پس از بازداشت، به مدت ۱۴ روز در سلول انفرادی بازداشتگاه‌های امنیتی نگهداری شده و تحت فشار قرار گرفته است تا اعترافاتی اجباری انجام دهد.

وی افزود که نهادهای امنیتی فشار زیادی بر خانواده‌های نیازمند جامعه وارد کرده‌اند تا آن‌ها را وادار به ارائه شکایت درباره خود او کنند، به ادعای آنها که او به عنوان نماینده رهبری با آنان گفت‌وگو کرده و آنها را گمراه ساخته است.

محمدتقی اکبرنژاد

محمدتقی اکبرنژاد، استاد حوزه علمیه قم و منتقد سیاست‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه توسط مأموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

این استاد حوزهٔ علمیه، که سابقهٔ برخورد قضایی با او ثبت شده است، به طور فعال در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، سیاست‌های جمهوری اسلامی و رهبری جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار داده بود. این انتقادات او ممکن است برخی از مسائل مربوط به حقوق بشر، آزادی بیان، یا سیاست‌های داخلی و خارجی کشور را مورد بررسی قرار داده باشد، که موجب برخوردات قضایی و تعقیبات امنیتی شده است.