آرژانتین قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ شد
آرژانتین قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ شد

آلبی سلسته در فینال قطر ۲۰۲۲ برابر فرانسه مدافع عنوان قهرمانی بود و در دیداری جذاب که پس از ۱۲۰ دقیقه با نتیجه ۳ – ۳ به پایان رسید.

آرژانتین قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ شد

او در ضربات پنالتی پیروز شد تا پس از جام ۱۹۸۶ که آخرین بار به همراه دیه‌گو مارادونا جام قهرمانی را بالای سر برده بود، یک‌بار قهرمان جام جهانی شود.

لیونل مسی کاپیتان آرژانتین در دقیقه ۲۳ از روی ضربه پنالتی مقابل فرانسه گل اول این تیم را به ثمر رساند و آنخل دی ماریا در دقیقه ۳۶ اختلاف را به دو گل رساند.

کیلیاین امباپه در دقیقه ۷۹ یکی از گل های خود را از روی ضربه پنالتی جبران کرد و اختلاف دو تیم به یک گل رسید. دو دقیقه بعد امباپه دوباره برای فرانسه گلزنی کرد و بازی را به تساوی کشاند تا بازی به وقت اضافه کشیده شود.

نیمه اول وقت اضافه با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم وقت اضافه (دقیقه ۱۰۸) لیونل مسی بار دیگر برای آرژانتین گلزنی کرد اما امباپه بار دیگر از روی نقطه پنالتی برای فرانسه گلزنی کرد تا در حالی که بازی به ضربات پنالتی کشیده شد، امباپه تبدیل به اولین بازیکنی شود که در تاریخ فینال‌های جام جهانی هت‌تریک می‌کند.

در نهایت فینال جذاب قطر ۲۰۲۲ به ضربات پنالتی کشیده شد و آرژانتین در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ – ۲ پیروز شد و قهرمان جهان شد.

عبای عربی بر دوش ستاره آرژانتینی جهان

لحظاتی قبل از اینکه لیونل مسی جام جهانی را بالای سر ببرد، امیر قطر بشت لباس سنتی عربی خود را به لیونل مسی داد تا او همراه با این لباس جام جهانی را بالا ببرد. صحنه ای که پایانی فوق العاده برای قطر در فینال جام جهانی بود.