آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان؛ وضعیت «جهنمی» در مناطق شمالی زاگرس!
آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان؛ وضعیت «جهنمی» در مناطق شمالی زاگرس!

آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان؛ در یک گزارش منتشر شده در روزنامه “پیام ما”، به وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه مریوان پرداخته شده و عنوان شده است که “آتش‌سوزی در شمال زاگرس به وضعیت جهنمی رسیده است”.

آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان؛ وضعیت «جهنمی» در مناطق شمالی زاگرس!

روزنامه “پیام ما” در گزارش خود آمده است: “اینجا به واقعیت جهنم تبدیل شده است، آتش به شدت در حال سوزش است؛ جهنمی که جمال قادری، عضو انجمن سبز چیا، از آن یاد می‌کند، به درختان مناطق زاگرس در شمال‌غرب ایران اشاره دارد.”

با توجه به تصریحات جمال قادری، از ابتدای امسال تا تاریخ جمعه، ۱۳ مرداد، بیش از ۱۲۰ حادثه آتش‌سوزی در منطقه رخ داده است، اما در دو هفته اخیر حجم و شدت آتش‌سوزی‌ها به گونه‌ای ناقابل تصور افزایش یافته است.

وزش باد، آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان را گسترده‌تر کرد

با توجه به تعداد زیاد آتش‌سوزی‌ها، تا به این لحظه تخمین دقیقی از مساحت جنگل‌های آتش‌سوزی‌زده اعلام نشده است. اما به گفته یکی از اعضای انجمن سبز چیا، در یکی از حوادث آتش‌سوزی مساحتی بالغ بر ۲۴۰ هکتار از جنگل‌ها سوخته و در مورد یک حادثه دیگر حدود ۱۸۸ هکتار از منطقه جنگلی تحت تاثیر قرار گرفته است.

در روزهای اخیر، مشاهده می‌شود که وسعت آتش‌سوزی در مناطق نزدیک به مرز، به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از حوادث قبلی است.

جمال قادری در توجیه خود به “پیام ما” اظهار داشت: “با تأثیر بارش‌های بیشتر، پوشش گیاهی منطقه گسترده‌تر و فراوان‌تر شده است. در کنار این موضوع، افزایش دماها باعث افزایش آمادگی منطقه برای وقوع آتش‌سوزی گردیده و وجود بادهای شدید در این دوره، منجر به گسترش بیشتر حریق و کنترل دشوارتر آن شده است.”